ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

полікультурне виховання
майбутні бакалаври початкової освіти
майбутні вчителі початкових класів
культура
духовна культура
полікультурність
полікультурна компетентність

Як цитувати

Kuznetsova О. . (2024). ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/554

Анотація

У статті розглянуто питання понятійно-термінологічного апарату дослідження полікультурного
виховання майбутніх бакалаврів початкової освіти.
Визначено, що основною умовою, що допоможе підготуватися до трансляції полікультурних
якостей учням початкових класів є включення в процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів
початкової освіти систему полікультурного виховання.
Проаналізовано тлумачення певних термінів, понять, пов’язаних із полікультурним вихованням
майбутніх бакалаврів початкової освіти, до яких запропоновано роз'яснення і доповнення.
Зосереджено увагу на таких дефініціях понять, як «культура» та «духовна культура».
Установлено, що в сучасних науково-теоретичних дослідженнях не існує однозначного тлумачення
дефініції цих термінів. Визначено, що в системі виховної роботи педагогічного ЗВО поняття
культури, її значення як культурного процесу, що проходить в полікультурному освітньо-виховному
середовищі, проявляється в можливості природнього вираження своєї індивідуальності та
спроможності в культурному саморозвитку і самовизначенні в надбаннях матеріальної та духовної
культури. Зосереджено увагу на тому, що духовна культура вчителя є необхідною складовою в
процесі полікультурного виховання майбутніх бакалаврів початкової освіти, тому що поєднує в собі
як особистісну, так і професійну складові.
Наведено загальну характеристику поняття «полікультурність». Визначено, що полікультурній
особистості майбутнього бакалавра початкової освіти властиві такі ознаки: розуміння мовної,
культурної, ментальної різноманітності полікультурного суспільства, в якому об’єднуються
представники різних культур; відчуття національної ідентичності та усвідомлення значущості різних
національних культур із самобутніми традиціями та культурою; здатність до міжкультурного діалогу
з точки зору толерантності, гуманізму, культурних та духовних цінностей; усвідомлення можливості
професійної самореалізації в полікультурному освіто-виховному середовищі; здатність до духовної
культури самопізнання рефлексії та самооцінки.
Розтлумачено категорію «полікультурна компетентність». Зазначено, що в процесі
полікультурного виховання, під час якого відбувається формування полікультурної компетентності
у здобувачів освіти педагогічних ЗВО, необхідно реалізовувати таку структуру і зміст цієї
компетентності, яка б відповідала сучасним вимогам суспільства і давала можливість
представникам різних віросповідань, етносів і традицій успішно вирішувати проблеми в
полікультурному просторі.
Доведено, що понятійно-термінологічний апарат дослідження полікультурного виховання
майбутніх бакалаврів початкової освіти в Україні має певні термінологічні особливості. Це пов’язано
з тим, що інтеграція України в європейський і світовий освітній простір розширює кордони для
професійно-педагогічної діяльності майбутніх бакалаврів початкової освіти та надає нові можливості
для їх самореалізації в полікультурному освітньому просторі, що в свою чергу наповнює процес
полікультурного виховання новими елементами та визначеннями.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти