ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
PDF

Ключові слова

компетентність
загальна компетентність
професійна компетентність
фахова компетентність
магістр-олігофренопедагог
професійна підготовка

Як цитувати

Kapustina О. . (2024). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/551

Анотація

У статті актуалізовано проблему розвитку фахової компетентності магістрів-олігофренопедагогів
у системі професійної підготовки. Акцентовано увагу на підвищенні уваги з боку держави до питання
рівного доступу до знань дітей з особливими освітніми потребами, що обумовлює посилення ролі
фахівців галузі спеціальної освіти. Як наслідок, спостерігаються зміни в освітній парадигмі
та спостерігається удосконалення нормативно-правового забезпечення. За результатами аналізу
науково-педагогічної літератури встановлено, що проблема розвитку фахової компетентності магістріволігофренопедагогів в системі професійної підготовки є недостатньо розробленою. У працях науковців
висвітлюються окремі аспекти зазначеної проблеми: компетентність та її структура, роль освітніх
компонентів у розвитку загальної компетентності, процес формування професійної компетентності,
провідні характеристики професійної компетентності, особливості професійної компетентності.
розвиток спеціального педагога, підготовка майбутніх спеціалістів спеціальної освіти до інклюзивного
навчання дітей з особливими освітніми потребами. У статті також обґрунтовано значення загальної та
професійної компетентності в розвитку професійної компетентності магістрів-олігофренопедагогів.
Автор наголошує, що оволодіння загальною компетентністю та професійною компетентністю є
основою розвитку професійної компетентності, а тому професійна підготовка у вищому навчальному
закладі повинна бути спрямована на їх розвиток у магістрів-олігофренопедагогів. Автором зроблено
висновок, що розвиток фахової компетентності ґрунтуються на вивченні базових освітніх компонентів,
засвоєння яких дозволяє магістрам-олігофренопедагогам опанувати основи педагогічної науки.
Наголошено на ролі вивчення спеціальних методик, що відбувається шляхом набуття спеціальних
знань, необхідних для здійснення фахової діяльності. Перспективою подальших досліджень визначено
з’ясування сутності та структури фахової компетентності магістрів-олігофренопедагогів в системі
професійної підготовки.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти