ПРОЄКТНА І ТЕХНОЛОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
PDF

Ключові слова

проєктно-технологічна компетентність
проєктна компетентність
технологічна компетентність
проєктна діяльність
технологічна діяльність

Як цитувати

Hahatik, N. . (2024). ПРОЄКТНА І ТЕХНОЛОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 81. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/546

Анотація

Стаття розкриває одну з проблем в професійно-технічній освіті – формування проєктнотехнологічної компетентності через результати опанування проєктної і технологічної компетентності.
Розглянута методика формування проєктно-технологічної компетентності здобувачів освіти в
процесі навчання, діагностує оцінювання внутрішніх та зовнішніх освітніх продуктів здобувачів.
Освітніх продуктів, які зовнішньо виявляються у формі виготовленого виробу, а внутрішньо – у формі
індивідуального рівня сформованих професійних компетентностей, які в сукупності є проявом загальної
компетентності. В особистісно орієнтованому процесі професійного навчання внутрішні освітні продукти
є пріоритетними над зовнішніми. Стаття присвячена експерименту, який підтвердив результативність
методики формування проєктно-технологічної компетентності здобувачів освіти професійно-технічних
закладів будівельного напряму в навчальному процесі. Означена діяльність озброїла здобувачів освіти
професійно-технічних закладів будівельного напряму універсальним інструментом пізнання й
перетворення навколишньої дійсності, а також сформувала готовність і здатність розв’язування
практичних проблем, ефективної партнерської співдії, об’єктивний підсумок результатів власної
діяльності, яка забезпечує постійне підвищення їхнього культурного й освітнього рівня.
Стаття не розкриває всі аспекти проблеми, всі можливості навчального процесу стосовно
формування проєктно-технологічної компетенції. Обґрунтування, наведені в статті, спонукають до
подальших досліджень теми, зокрема, є потреба в глибокому аналізі таких питань, як, наприклад,
вивчення ідеї портфоліо. Ідею з портфоліо можна використовувати як одну з основ об’єктивного
оцінювання обсягу сформованості проєктно-технологічної компетентності здобувачів освіти
професійно-технічних закладів будівельного напряму; виявлення соціально й професійно важливих
якостей особистості здобувачів освіти професійно-технічних закладів для адекватного
самовизначення щодо освітнього та професійного шляху.
Формування проєктно-технологічної компетентності є однією з цілеспрямованих діяльностей
навчального процесу закладу професійно-технічної освіти, що забезпечила якісну підготовку
кваліфікованих робітників, з метою підвищення ефективності їх навчально-виховної діяльності. Така
діяльність сприяла особистісному розвитку здобувача та підвищила їх ключові компетентності.
У статті зазначається, що застосування проєктно-технологічної компетентності в закладі
професійно-технічної освіти сприяло залученню здобувачів освіти до активної співпраці, виробленню
в них позитивного ставлення до навчального процесу, зацікавленню в отриманні позитивних
результатів.
У статті доведено, що формування проєктно-технологічної компетентності в навчальному
процесі професійно-технічного закладу будівельного напряму сприяла когнітивному, творчому,
морально-вольовому розвитку та розширенню професійного досвіду здобувачів освіти.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти