СТАН РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

здобувач освіти
складні життєві обставини
соціальна компетентність
педагогічний працівник
курс підвищення кваліфікації
система післядипломної освіти
вебінар

Як цитувати

Dvornyk, O. ., & Ruban, N. (2024). СТАН РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 80. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/542

Анотація

Статтю присвячено аналізу стану розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи зі
здобувачами освіти в складних життєвих обставинах у системі післядипломної освіти. Дискурс
зосереджується на висуванні вимог новітнього суспільства до розвитку соціальних та професійних
компетентностей педагогічних працівників. Відзначено важливу роль системи післядипломної освіти
для забезпечення розвитку соціальної компетентності вчителів. У результаті аналізу наукової
літератури визначено, що підхід до розвитку соціальної компетентності вчителів у системі
післядипломної освіти залишається малодослідженим та не отримує відповідної уваги від науковців.
У статті заначено, що соціальна компетентність учителів в основному набувається в
особистому досвіді. Тому акцентовано увагу на необхідності систематичного розвитку цієї
компетентності в процесі післядипломної освіти. Представлено аналіз діючих програм підвищення
кваліфікацій вчителів щодо розвитку їх соціальної компетентності до роботи зі здобувачами освіти в
складних життєвих обставинах. Уматеріалі наводиться змістовне наповнення діючих вебінарів та
курсів підвищення кваліфікації, які сприяють розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи
зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах.
Відзначено, що усі представлені програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників,
які в контексті дослідження сприяють розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи зі
здобувачами освіти у складних життєвих обставинах, розроблені на досить високому рівні.
Установлено зосередженість проаналізованих курсів підвищення кваліфікації вчителів лише на
окремих аспектах, які можуть зумовити складні життєві обставини у здобувачів освіти. Визначено,
що розглянуті курси підвищення кваліфікації не забезпечують повноцінного розвитку соціальної
компетентності вчителів до роботи зі здобувачами у складних життєвих обставинах.
У результаті аналізу наукових пошуків розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи
зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах обґрунтована необхідність удосконалення та
детальнішого вивчення механізмів розвитку цієї компетентності.

 
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти