Анотація
Стаття презентує методику формування індивідуальної освітньої траєкторії фахівців
комп’ютерного профілю в умовах неформальної освіти. Висвітлено вплив темпів цифровізації на
розвиток техніки й технологій, що призвело до формування ключової тенденції освітньої політики –
навчання впродовж життя. Доведено, що одним із механізмів його реалізації є залучення до системи
неформальної освіти. Окреслено особливості професійної діяльності фахівців комп’ютерного
профілю, що спонукають їх до постійного професійно-особистісного розвитку відповідно до вимог
динамічної зміни змісту та технологій праці. Увагу приділено характеристикам неформальної освіти
та визначено, що її ключовою особливістю є самостійний вибір здобувачем змісту, форм та методів
здобуття, відповідно, розроблення індивідуального освітнього шляху. Проведено аналіз джерел
інформації щодо визначення суті та структуру індивідуальної освітньої траєкторії. Представлена
методика її формування через реалізацію таких етапів: визначення мети освітньої діяльності, засобів
її досягнення та здійснення співвіднесення своїх можливостей, потреб, і якостей із вимогами мети;
формування пріоритетного комплексу теоретичних знань, практичних навичок та професійно
важливих якостей, що мають бути сформовані; визначення можливих способів здобуття освіти;
аналіз можливих результатів неформальної освіти за індикаторами (загальне задоволення від процесу
навчання, сприяння розвитку кар’єри, розвиток професійної компетентності та формування
професійно важливих якостей).
Методом дослідження стало вивчення та аналіз публікацій із проблеми розроблення
індивідуальної освітньої траєкторії. У роботі показано складові методики формування індивідуальної
останньої траєкторії фахівців комп’ютерного профілю, тому фахівці зазначеного профілю знайдуть
корисні теоретичні та практичні рекомендації для застосування у своїй освітній діяльності.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти