Анотація
У статті проаналізовані принципи та особливості впровадження в освітній процес технологій
сторітелінгу як педагогічної техніки, побудованої на використанні історій із певною структурою та
героєм, спрямованої на вирішення педагогічних задач навчання, наставництва, розвитку та мотивації.
Сьогодні освіта стикається із серйозними проблемами, такими як інформаційна перевантаженість,
неефективне використання сучасних методів та технологій навчання, порушення комунікації між
викладачами, здобувачами освіти та стейкхолдерами, відрив теоретичних знань, здобутих у закладах
вищої освіти, від практики. Вирішити ці проблеми покликана система нових педагогічних технік
(інструментів), однією з яких є сторітелінг. Спочатку сторітелінг зарекомендував себе як досить
ефективний засіб вибудовування зовнішніх і внутрішніх корпоративних комунікацій, тобто у сфері
управління персоналом, у менеджменті. Зараз він активно використовується в бізнесі, PR, маркетингу
та журналістиці. Мета цієї статті — показати можливість використання сторітелінгу в педагогічній
сфері (в онлайн та офлайн форматах), виділити його особливості, рекомендувати основні сюжети для
включення їх у методику викладання дисциплін у вищій школі до створення навчальних завдань,
передачі явного і неявного знання. У статті визначені основні компоненти педагогічного сторітелінгу,
правила та принципи впровадження в освітній процес технологій сторітелінгу. Визначені та
проаналізовані критерії ефективності сторітелінгу. Визначено поняття дидактичного потенціалу
технології сторітелінгу. У статті розглядається можливість застосування педагогічного сторителлінгу
як сучасної техніки конструювання навчальних завдань у дисциплінах психолого-педагогічної
підготовки здобувачів освіти педагогічних та інженерно-педагогічних спеціальностей Запропоновані,
описані та проаналізовані сюжети-конструктори та структурні компоненти створення педагогічного
сторітелінгу, наведені приклади їх застосування
Цю техніку навчання рекомендується застосовувати для мотивації здобувачів освіти, пояснення
процесу чи явища, вибору засобів вирішення завдань, моделювання проблемних ситуацій, пояснення
порядку дій.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти