СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХІМІЧНОЇ ГАЛУЗІ
PDF

Ключові слова

хімічна галузь
підготовка майбутніх фахівців
система професійних компетентностей
кваліфікаційні вимоги
виробничі функції
інтегральна
загальна та фахова компетентності

Як цитувати

Lazarieva , T., & Shaposhnyk , A. (2024). СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХІМІЧНОЇ ГАЛУЗІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 79. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/526

Анотація

Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню та розробленню системи професійних
компетентностей майбутніх фахівців у хімічній галузі. Актуальність обраної теми обумовлена тим,
що сучасні хімічні підприємства мають значні можливості для впровадження новітніх технологій,
використання нетрадиційної сировини та матеріалів, сучасного обладнання, інноваційних підходів до
ведення технологічних процесів виробництва, включаючи нанотехнології. У цьому контексті
формування системи професійних компетентностей у майбутніх фахівців хімічної галузі
розглядається як важливий крок для забезпечення стійкості та успішного розвитку галузі в умовах
глобальних викликів.
У статті досліджується поняття "професійна компетентність фахівця хімічної галузі" як
сукупності знань, вмінь, навичок і особистих якостей необхідних майбутньому фахівцю для успішної
роботи у хімічній галузі. Авторами пропонується підхід до розроблення системи професійних
компетентностей шляхом визначення кваліфікаційних вимог та виробничих функцій для фахівців
хімічної галузі, зокрема інженерно-технічних та медико-біологічних спеціальностей.
У результаті аналізу виробничих функцій розроблено систему професійних компетентностей
майбутніх фахівців хімічної галузі та конкретизовано зміст інтегральної, загальної та фахової
компетентностей. Встановлено, що інтегральна компетентність передбачає глибоке розуміння процесів
та технологій хімічного виробництва та вміння використовувати креативність та інноваційний підхід
для вирішення завдань. Загальні компетентності охоплюють такі аспекти, як визначення цілей,
мотивація до досягнення результату, уміння самостійно розв'язувати проблеми та постійно
розвиватися. Фахові компетентності включають володіння фундаментальними концепціями та теоріями
хімії, здатність до аналізу хімічних процесів та технологій, використання математичних моделей та
програмного забезпечення для прогнозування властивостей речовин, проведення хімічних досліджень
та аналізу даних, володіння методологією оцінки та мінімізації ризиків у хімічній промисловості.
Результати проведеного дослідження можуть бути використані для розробки освітніх програм
та підготовки майбутніх фахівців у хімічній галузі, сприяючи підвищенню якості освіти та підготовки
кваліфікованих кадрів у цій сфері.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти