ЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ У СТВОРЕННІ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

інклюзивне навчання
інклюзивна освіта
етичні проблеми
інклюзивне середовище закладу загальної середньої освіти

Як цитувати

Grianyk, D. . (2024). ЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ У СТВОРЕННІ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 79. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/523

Анотація

У статті висвітлено результати опитування педагогічних працівників закладів загальної
середньої освіти м. Харкова щодо визначення сучасного стану етичної складової процесу створення
інклюзивного середовища в закладі загальної середньої освіти. Усього в дослідженні взяли участь
160 педагогічних працівників Харківських ліцеїв № 100 та №164 (Київський район), №65 та №127
(Новобаварський район). Результати опитування, представлені в роботі, свідчать, що всі респонденти
мають правильне розуміння поняття «інклюзивна освіта», що говорить про усвідомлення низки
проблем, пов’язаних із цим явищем. У роботі визначено напрямки та проблеми організації
інклюзивного середовища та проаналізовано особливості кожного з них. Такими напрямками є
організація взаємодії між дітьми в інклюзивному класі, організація зв’язку з батьками учнів,
забезпечення зв’язку між педагогами в інклюзивному класі та іншими учасниками команди
психолого-педагогічного супроводу. Серед головних проблем, що виникають в інклюзивному
середовищі ЗЗСО, абсолютна більшість опитаних учителів визначають складність індивідуалізації
навчання, 98% акцентують увагу на складності забезпечення гнучкості освітнього процесу, а 91%
відчувають брак специфічної компетентності. Виявлено, що значної корекції етичного характеру
потребує взаємодія «учень-учень» на думку 57% опитаних та взаємодія «вчитель-учень» – 41%
опитаних. Виходячи з результатів дослідження, зроблено висновок, що рівень розвитку
толерантності не є на достатньому рівні як в учнів, так і в педагогів. Сьогодні 39% опитаних
респондентів підтримують думку, що дітям з ООП не місце в закладах освіти з нормотиповими
учнями. Теоретичний аналіз, наведений у статті, свідчить, що питання етичної складової
інклюзивного середовища ЗЗСО залишається недостатньо дослідженим в україномовних джерелах,
що є значною мотивацією до подальших досліджень цього напрямку. Матеріали дослідження,
представлені в роботі, дають змогу зробити висновок, що актуальною потребою сьогодення є
розробка методичних матеріалів із метою формування в сучасних педагогів етичної компетентності
щодо роботи в інклюзивному середовищі ЗЗСО та забезпечення сучасних потреб суспільства в
підтримці сталого розвитку та впровадження ідеї гуманізації освітнього середовища.

PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти