ʺКваліметрича модель компетентності інженера-педагога: діагностико-моніторинговий та компенсаторний аспектиʺ
PDF (English)

Ключові слова

кваліметрична модель
професійна компететність
майбутній інженер-педагог
стандарт вищої освіти
компенсаторні тренінги

Як цитувати

Bakatanova , V., & Tupchenko , V. (2024). ʺКваліметрича модель компетентності інженера-педагога: діагностико-моніторинговий та компенсаторний аспектиʺ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 79. вилучено із https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/521

Анотація

Метою дослідження є розробка, апрбоція та впровадження кваліметричної моделі професійної
компетентності майбутніх інженерів-педагогів.
Актуальність роботи зумовлена необхідністю здійснювати практичне оцінювання якості
професійно-педагогічної підготовки, для чого потрібна деталізована модель компететності
майбутнього інженера-педагога. Такою моделлю сьогодні виступають існуючі стандарти вищої
освіти. Однак, вони не дозволяють враховувати усі нюанси професійно-педагогічної підготовки
майбутнього інженера-педагог та здійснювати кваліметрію певних компететностей, котрі повинен
він здобути під час навчання увиші.
Завдання дослідження: 1) проаналізувати стандарти професійної підготовки бакалаврів та
магістрів за спеціальністю 015 «Професійна освіта» (за спеціалізаціями); 2) розробити кваліметричну
модель професійної компетеності майбутнього інженера-педагога; 3) використовуючи розроблену кваліметричну модель, створити систему моніторингу професійної компетеності майбутніх
інженерів-педагогів та, на підставі його результатів, визначити комплекс тренінгових занять для
компенсації прогалин фахової підготовки майбутніх інженерів-педагогів.
Головним резутатом проведеної роботи є розроблена кваліметрична модель професійної
компетеності майбутнього інженера-педагога, котра спирається на діючі стандарти професійної
підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю 015 «Професійна освіта» (за спеціалізаціями), що
робить її легетимною підставою для оцінювання компететності як майбутніх, так і діючих інженерівпедагогів.
На підставі проведеної роботи зроблено висновки, що створена кваліметрична модель
професійної компетентності майбутнього інженера-педагога може використовуватись для:
ознайомлення здобувачів освіти з вимогами професійної підготовки; оцінки рівня сформованості
професійної компетентності діючих інженерів-педагогів колегами, перевіряючими та експертами;
самооцінки власного рівня професійної компетентності; моніторингу стану підготовки фахівців за
результатами експертного оцінювання; оцінки рівня підготовки майбутніх інженерів-педагогів
стейкхолдерами.

PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2024 Проблеми інженерно-педагогічної освіти