ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ ДО ЗДОРОВ`ЯЗБЕРЕЖЕННЯ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

здоров’язбереження
компетентність
результати навчання
вища освіта
компетентністно-орієноване завдання
Національна рамка кваліфікацій
гендерний підхід

Як цитувати

Pyvovarov, O. (2023). ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ ДО ЗДОРОВ`ЯЗБЕРЕЖЕННЯ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-5-12

Анотація

Для забезпечення національної безпеки країни все більше актуального значення набуває
впровадження концепції здоров’язбереження в суспільне життя і зокрема в систему вищої освіти.
Актуальним і вагомим завдання є формування і забезпечення здоров’я кожної фізичної особи,
зокрема здобувачів вищої освіти. Мета і завдання дослідження – аналіз та оцінка стану і підходів до
формування компетентності здоров’язбереження здобувачів вищої освіти.
Результатами є узагальнення важливості формування компетентності здоров’язбереження
здобувачів усіх спеціальностей навчання, зокрема медичного і інженерного спрямування. Для
визначення націленості на формування компетентності здоров’язберження в контексті формування
загальних компетентностей проведено опитування із застосуванням розробленої анкети через
створення гугл форми. В опитуванні взяли участь здобувачі освіти першого рівня 1 курсу різних
ЗВО Харкова. Переважна кількість здобувачів задоволена якістю сучасної вищої освіти. Розмаїття
відповідей свідчить про широке сприйняття здобувачами розуміння результатів навчання. Більшість
(72%) віддали перевагу визначенню компетентності, яке відповідає Національній рамці кваліфікацій
щодо її складових. Відповіді на питання щодо формування при здобуванні вищої освіти
компетентності здоров`язбереження показало необхідність додаткових поглиблених досліджень.
Визнано перспективним сучасним методом із запровадження компетентністного підходу – це
використання компетентністно-орієнтованих завдань.
Перспективним є пошук посилення педагогічної діяльності з технологічного забезпечення
процесу формування компетентності здоров’язбереження. Певні відмінності в сприйнятті стану і
напрямів її формування у здобувачів вищої освіти за статтю потребують дослідження необхідних
заходів з урахуванням гендерного підходу.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-5-12
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти