ТЕХНОЛОГІЇ ПОСТАНОВКИ ЦІЛЕЙ ЯК ЧАСТИНА ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
PDF

Ключові слова

лідерство
лідер
компетентність
лідерська компетентність
постановка цілей
цілепокладання
управління
інженер-педагог
педагог професійного навчання
smart
okr
hard
bsq
bsc
miptar

Як цитувати

Bakatanova , V., & Bulynin, V. (2023). ТЕХНОЛОГІЇ ПОСТАНОВКИ ЦІЛЕЙ ЯК ЧАСТИНА ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-49-57

Анотація

У статті розкриваються властивості лідерства та лідерських якостей, розглядається терміни
лідерство та лідерська компетентність, додається аналіз основних всесвітніх технологій постановок
цілей та можливості застосування для них у підготовці майбутніх педагогів професійного навчання,
наводиться авторська технологія постановки цілей MIPTAR із теоретичним обґрунтуванням її
застосування в професійній освіті.
Сучасні тенденції в суспільстві зробили акцент на індивідуальну ініціативу, активність
особистості, самоорганізацію та саморегуляцію. Актуальним є питання надбання організаторських та
лідерських навичок у молодіжному середовищі, спрямованих на вирішення конструктивних та
значущих завдань у соціумі. Розвиток лідерів у прогресивному суспільстві - це не стихійний процес, а
системні й активні методи навчання та виховання особистісних та лідерських якостей у людині.
Лідерство є ефективним джерелом будь-яких перетворень в організаціях та спільнотах людей,
результативних механізмів його прогресу та розвитку. Всі масштабні зміни в житті людства стали
наслідком дій лідерів, які змінювали суспільні відносини (Б.М. Хмельницький, М. Ганді, М.Л. Кінг,
Н. Манделла, Лі Куан Ю та інші) або створювали інноваційні продукти (Т. Едісон, Ф. Порше, Г.
Форд, С. Джобс та інші). Роль лідерів найбільш яскраво розкривається в мінливі періоди розвитку
суспільства, часи соціально-економічних перетворень, нестабільність навколишнього світу.
Педагог професійного навчання – це лідер, який відповідає за підготовку робочих кадрів, тим
самим виконуючи одну з ключових ролей у розвитку економіки та промисловості в нашій країні. Він
виступає в ролі організатора як навчального, так і виробничого процесів. Для продуктивного
виконання своїх завдань педагогу професійного навчання необхідно розвивати в собі лідерські якості,
ефективно розставляти життєві та професійні пріоритети. Він, як фахівець та лідер, потребує
ефективної технології постановки цілей, яка повинна враховувати всю специфіку його професії та
ґрунтуватися на алгоритмі постановки цілей.
Перспективи досліджень у цьому напряму полягають у можливості вдосконалити підготовку
майбутніх педагогів професійного навчання та застосування запропонованого в статті алгоритму для
постановки цілей у ЗВО.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-49-57
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти