«Методика формування валеологічної компетентності немедичних студентів засобами хмарних технологій»
PDF (English)

Ключові слова

здоров’язбереження
підходи
принципи
методи
засоби

Як цитувати

Shevchenko , A. (2023). «Методика формування валеологічної компетентності немедичних студентів засобами хмарних технологій». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-39-48

Анотація

Здоров’язбереження є важливим аспектом роботи багатьох установ та організацій України,
регламентованим Конституцією України, низкою законів, національних та регіональних цільових
програм та державних освітніх стандартів. Освітнє середовище є зручною територією для системного
вивчення питань здорового способу життя, безпечної поведінки, формування необхідних вмінь та
навичок надання невідкладної допомоги при критичних станах. Результатом валеологічної освіти має
бути сформована валеологічна (здоров’язбережувальна) компетентність. У статті розкрита методика
формування цієї компетентності на концептуальному, технологічному, змістовному та контрольнодіагностичному рівнях. Методика заснована на вивченні валеологічних дисциплін «Основи медичних
знань та здоров’язбереження» та «Педагогіка здоров’я» у закладах немедичної вищої освіти студентами
освітніх рівнів «бакалавр» та «магістр». Вимушене навчання студентів за цими дисциплінами у
дистанційній формі від початку пандемії COVID-19 та повномасштабної війни зробило головними
засобами викладання хмарні технології. Стаття демонструє підходи, принципи, методи та засоби
формування валеологічної компетентності в цих умовах на достатньому рівні. Дидактична адаптація
медичної інформації для викладання валеологічних дисциплін здобувачам вищої немедичної освіти
відбувається шляхом її спрощення з використанням методів системного аналізу, експертних оцінок,
балансування, масштабування та агрегації. Викладання валеологічних дисциплін у сучасних умовах
пандемії та війни ґрунтується на використанні інформаційно-комунікативних (хмарних) технології,
вимагає певного рівня володіння ними як викладачами, так і студентами. Формування валеологічної
компетентності у здобувачів вищої немедичної освіти передбачає викладання дисципліни «Педагогіка
здоров’я» викладачами з медичної та педагогічною освітою, з можливістю переходу на викладання
викладачами лише з педагогічною освітою, за принципом естафетності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-39-48
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти