«Аналіз якості синхронного та асинхронного дистанційного навчання в УІПА та визначення перспектив його оптимізації»
PDF (English)

Ключові слова

дистанційне навчання
якість дистанційного навчання
електронний навчальний курс
експертиза повноти завантаження курсу
експертиза супроводу протягом семестру

Як цитувати

Ryabov , O. (2023). «Аналіз якості синхронного та асинхронного дистанційного навчання в УІПА та визначення перспектив його оптимізації». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-13-22

Анотація

Актуальність статті полягає в розкритті технології забезпечення якості дистанційної освіти на
основі покрокового оцінювання розроблених матеріалів, виокремлення критеріїв повноти
розташування на сайті ДО обов’язкових і додаткових складових курсу, що вивчається дистанційно.
Така експертиза має назву структурно-функціональної і складається з трьох частин: обов’язкової групи
1; обов’язкової групи 2; додаткової групи 3. Обов’язкові групи охоплюють загальні відомості; анотацію
курсів, робочу програму, відомості про викладача, бали за виконання завдань, завдання для практичної
і самостійної роботи студентів, питання модульного контролю, методичні вказівки для виконання
практичних і самостійних завдань. Додаткова група включає тексти лекцій, презентації, глосарій тощо. Критерії повноти розробляються для кожної кафедри, оскільки кожна кафедра має свої особливості та
специфіку освітніх дисциплін. У статті наведені таблиці критеріїв повноти для кафедри іноземних мов
та для всіх інших кафедр.
Другий вид експертизи, який пропонується, це експертиза супроводу. Для кафедри іноземних мов
вона складається з двох обов’язкових груп. Перша група включає: зарахування студентів, своєчасну
перевірку завдань, коректність праці гіперпосилань, активність студентів, ін. До другої групи входять
питання наявності коментарю у разі застосування не максимального балу за завдання, зворотний зв'язок
за допомогою опитувань тощо. Для інших кафедр зміст експертного оцінювання трохи інший, а саме:
дві основних групи, що охоплюють питання коректності дати завдань, наявності списку груп з
номерами варіантів студентів, своєчасності перевірки завдань, активності роботи викладача і студентів;
третя додаткова група враховує активність педагогічної діяльності викладача та активність колективної
роботи в ДО. Постійне використання експертного оцінювання протягом семестру та періодичне
оцінювання повноти завантаження змісту курсу, що вивчають студенти, дає змогу здійснювати поточне
коригування змісту та способів опанування дисциплінами, що підвищує якість дистанційного навчання.
У статті розглядається порядок проведення атестації електронного навчального курсу – ЕНК та
порядок створення і роботи атестаційної комісії.
Аналіз дистанційного навчання в УІПА дав змогу автору виокремити основні резерви, які можна
використати для підвищення якості навчання в онлайн режимі.
У висновках йдеться про деякі проблемні питання, які бажано вирішити з боку викладачів, з боку
студентів та з боку адміністрації закладу вищої освіти. Робиться висновок про необхідність в межах
ЗВО провести низку заходів організаційного, контрольного, мотиваційного характеру для оптимізації
змісту та контролю в процесі застосування дистанційної освіти. Для перспективи подальших
досліджень визначається подальше розроблення змісту дистанційних курсів, механізму їх використання
та контролю для підвищення якості дистанційного навчання.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-13-22
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти