«Аналіз особливостей та узагальнення досвіду впровадження інноваційних освітніх технологій при викладанні курсу «Технологічні схеми та основне обладнання насосних станцій»
PDF (English)

Ключові слова

інноваційні освітні технології
підготовка здобувачів вищої освіти
дистанційна освіта
модель навчального курсу

Як цитувати

Prokopenko, O. ., & Antonenko, N. . (2023). «Аналіз особливостей та узагальнення досвіду впровадження інноваційних освітніх технологій при викладанні курсу «Технологічні схеми та основне обладнання насосних станцій». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-66-72

Анотація

У роботі представлено матеріали, що висвітлюють важливі і актуальні проблеми підготовки
бакалаврів професійної освіти для нафтогазової галузі в різних аспектах науково-педагогічної
діяльності. Висвітлено взаємозв’язок надання можливості отримання освіти людям, які перебувають на
значній відстані від освітньої установи або не мають можливості для відвідування аудиторних занять та
розробкою моделей дистанційних курсів, на яких базовано освітнє середовище вищого навчального
закладу. На прикладі моделі курсу Технологічні схеми та основне обладнання насосних станцій для
здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності Професійна освіта (Видобуток, переробка та транспортування корисних копалин) за освітньою програмою (ОП) «Професійна освіта
(Нафтогазова справа)», модель якого розроблено на кафедрі Автоматизації, метрології та
енергоефективних технологій Української інженерно-педагогічної академії проаналізовано науковопедагогічні результати запровадження у освітній процес інноваційних технологій. Показано, що
використання моделі надає реальну можливість забезпечення доступності та якості освіти у виші під
час бойових дій та обмеженості відвідування навчального закладу учасниками освітнього процесу.
Обгрунтовано актуальність створення і впровадження моделі в освітній процес. Наведено результати
реалізації її на базі системи Moodle. Проаналізовано структуру та особливості використання моделі та
фактори, які впливають на них. Визначено засади дидактики та групу засад, що враховують специфіку
дистанційного навчання, на які спирається модель. Охарактеризовані наукові підході, на базі яких було
здійснено розробку та впровадження моделі. Показано використання інноваційних технологій при
розробці окремих елементів моделі. Визначено та угруповано фактори, які були враховані під час
реалізації особистісних компонент змісту навчальної дисципліни. Показано, що ефективність
впровадження інноваційних освітніх технологій базована на простоті організації зворотного зв'язку
через добре розвинену систему інструментів для організації комунікації у системі Moodle, ефективності
поєднання різних видів комунікації при використанні сучасних інформаційних технологій, забезпеченні
комплексності оцінки досягнень під час освоєння здобувачами освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-66-72
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти