Ділова гра як інтерактивна форма навчання іноземних мов у контексті вищої інженерної освіти
PDF (English)

Ключові слова

викладання іноземної мови
ділова гра
інженерний університет
сaseтехнологія
самостійна робота студентів

Як цитувати

Bryntseva, O., & A., P. . (2023). Ділова гра як інтерактивна форма навчання іноземних мов у контексті вищої інженерної освіти. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-23-28

Анотація

Стаття присвячена питанням підготовки та проведення ділових ігор у процесі навчання
професійно орієнтованої іноземної мови в інженерних університетах. Визначається, що у контексті
навчання студентів інженерних спеціальностей іноземної мови ділова гра розвиває вміння
іншомовного спілкування, формуючи в такий спосіб не лише професійну компетенцію, а й
комунікативну; відтворюється предметний і соціальний зміст майбутньої професійної діяльності
студентів, формується система стосунків, характерна для фахівців відповідної галузі. Таким чином у
процесі навчання за допомогою ділових ігор студенти наповнюють іншомовне спілкування
предметним змістом, інтегрують свої професійні навички з іншомовними мовленнєвими навичками,
опановують уміннями будувати соціальні взаємовідносини, навчаються долати конфліктні ситуації та
адекватно реагувати на мінливі обставини.
У статті наведено приклад методичної розробки ділової гри "Інновації в енергетичній галузі",
апробація якої проводилася на кафедрі Іншомовної підготовки, Європейської інтеграції та
міжнародного співробітництва спільно з кафедрою Автоматизації, метрології та енергоефективних технологій (УІПА, Харків). Досвід використання ділових ігор у процесі вивчення іноземної мови в
інженерному університеті дозволив авторкам виокремити їхні певні особливості: використання
особливого дидактичного, методичного та технічного забезпечення; ретельна підготовка мовленнєвих
матеріалів; активізація самостійної роботи студентів на підготовчому етапі; добір завдань таким чином,
щоб стимулювати самостійну підготовку до ділової гри не лише до опанування нової лексики (зокрема
й термінології), а й моделювання різноманітних стилів мови (зокрема й термінології), а також
моделювання різних стилів мови (зокрема і мовленнєвих), зокрема і мовленнєвого.
У статті зроблено висновки, що використання ігрової форми навчання підвищує мотивацію
студентів до вивчення іноземних мов і культур, готує їх до практичного використання іноземної мови
у реальному житті, а також у майбутній професійній діяльності. 

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-23-28
PDF (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти