РОЗВИТОК SOFT SKILLS ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
PDF

Ключові слова

Soft Skills
цифрові технології
віртуальне освітнє середовище
дистанційне навчання
готельно-ресторанний бізнес
модель освітнього середовища
технології дистанційного навчання

Як цитувати

Oliinyk , N. (2023). РОЗВИТОК SOFT SKILLS ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (77). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-13-24

Анотація

У статті розглядаються питання розвитку м’яких навичок (Soft Skills) студентів в умовах
використання дистанційних технологій навчання. На основі аналізу наукової літератури, Стандарту
вищої освіти України для першого(бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 24 «Сфера
обслуговування», спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа», результатів опитування студентів,
роботодавців визначено перелік м’яких навичок у здобувачів вищої освіти зі спеціальності «Готельноресторанна справа», які є вкрай важливими для щоденної професійної діяльності фахівців сфери
гостинності. Встановлено, що ефективність формування гнучких навичок в онлайн-середовищі
залежить від комбінації таких чинників, як: методи навчання, компетентність викладачів, рівень
самодисципліни студентів, наявність технічної інфраструктури. В роботі запропоновано модель
віртуального освітнього середовища, яке є комплексною системою, що включає в себе відеоуроки,
вебінари, завдання, ігри та симуляції, форуми для дискусій та співпраці, оцінювання та відстеження
прогресу студентів, та визначені умови його ефективного функціонування. Таке віртуальне навчальне
середовище може бути ефективним інструментом для формування Soft Skills у студентів за створення
наступних умов: наявність необхідних технічних засобів та програмного забезпечення; наявність
кваліфікованого викладача, який забезпечує ефективну комунікацію та організацію навчального
процесу; наявність якісних та зрозумілих навчальних матеріалів, які включають в себе відеоуроки,
текстові матеріали, завдання та тестування; забезпечення можливості взаємодії між учасниками курсу,
включаючи обговорення матеріалів, спільне вирішення завдань та проектів; створення можливості для
самостійної роботи учасників курсу, забезпечення доступу до навчальних матеріалів у будь-який час та
можливість працювати у власному темпі; забезпечення можливості отримання зворотного зв’язку та
оцінки здобутих знань та навичок, а також забезпечення можливості для подальшого саморозвитку та
покращення своїх навичок. Для реалізації розробленої моделі використано середовище LMS Moodle. В
основі моделі ідея виділення у віртуальному класі різних зон (зона самостійної роботи, зона
комунікації, зона творчості, зона оцінювання), які дозволяють студентам розвивати різні Soft Skills.
Кожна зона має своє призначення і наповнення. Для кожної зони доцільно дібрані активності та
ресурси LMS Moodle. Як перспективний напрям досліджень авторка пропонує використання
нейромереж для формування Soft Skills. Нейронні мережі можуть бути корисним інструментом для
розвитку Soft Skills, зважаючи на те, що вони здатні виконувати різні завдання, які пов’язані зі
збільшенням продуктивності, покращенням комунікації та розвитком креативності

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-13-24
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти