СУЧАСНИЙ СТАН РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЩОДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ: АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ
PDF

Ключові слова

соціальний захист
діти - сироти
складні життєві обставини
соціальнопедагогічний супровід
педагогічний працівник
соціальний педагог
соціальна компетентність
булінг(цькування)

Як цитувати

Dvornyk, O. ., & Ruban, N. (2023). СУЧАСНИЙ СТАН РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЩОДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ: АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ . Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (77). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-68-85

Анотація

В статті зазначені виклики, перед якими стикнулась освіта в умовах її реформування,
діджиталізації суспільства та екстремального сьогодення (карантинних заходів, повномасштабної
війни). Вказано на важливість здійснення педагогічними працівниками соціально-педагогічного
супроводу здобувачів освіти в умовах модернізації освіти. Проаналізовано наукові джерела щодо
вивчення різних аспектів соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти та його вплив на
розвиток та соціальну адаптацію дітей. Визначено сучасний стан рівня обізнаності вчителів 5-11
класів щодо соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти на основі проведених
соціологічних досліджень. З’ясовано кількість педагогічних працівників, які виконують або
виконували обов’язки класного керівника упродовж своєї педагогічної діяльності та їх роль в частині
здійснення соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти.
Встановлено стан забезпечення соціальними педагогами шкіл та їх завдання в частині соціальнопедагогічного супроводу. Проаналізовано стан розуміння педагогічними працівниками основних
понять та визначень з питань соціально-педагогічної підтримки добувачів освіти, таких як
«соціальний захист дітей у школі», «складні життєві обставини», «соціально-педагогічний супровід»,
чинники, які можуть зумовити складні життєві обставини у дітей та інше. Перелічені негативні
наслідки недостатнього рівня компетентності педагогічних працівників з питань соціального захисту
дітей в школі. З’ясовано розуміння педагогічними працівниками власних функціональних обов’язків
в сфері соціального захисту та їх вплив на якісне здійснення соціально-педагогічного супроводу.
Проаналізовано стан усвідомлення педагогічними працівниками своєї відповідальності в частині
виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Зазначено кількість педагогічних
працівників, які стикалися з випадками булінгу (цькування) в закладах загальної середньої освіти.
Зроблено висновки щодо доцільності підвищення стану обізнаності педагогічних працівників щодо
соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-68-85
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти