ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ
PDF

Ключові слова

освітні
педагогічні науки
бакалавр
асистент вчителя
педагог-організатор
освітня програма
освітні компоненти

Як цитувати

Bozhko, N. (2023). ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (77). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-32-43

Анотація

У статті розглянуто питання формування переліку освітніх компонентів освітньої програми
«Освітні, педагогічні науки» для підготовки за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки першим
бакалаврським рівнем.
Визначено переліки посад, на які можуть бути працевлаштовані випускники освітньої програми
на підставі Національного класифікатора професій та інших нормативно-правових документів, а
також закладів освіти, в яких вони можуть працювати.
Проаналізовано освітні програми закладів вищої освіти України для підготовки бакалаврів за
спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки та їх освітній фокус. Визначено, що всі освітні
програми, незалежно від їх назви, спрямовані на підготовку фахівців у сфері освіти та педагогіки,
соціально-виховної та культурно-дозвіллєвої діяльності.
На прикладі Української інженерно-педагогічної академії докладно розглянуто питання
формування змісту освітньої програми «Освітні, педагогічні науки» першого бакалаврського рівня з
огляду на мету підготовки і можливі посади педагогічних працівників, які можуть обіймати її
випускники.
Зосереджено увагу на таких посадах педагогічних працівників як асистент вчителя та педагогорганізатор, проаналізовано нормативні документи (листи та накази Міністерства освіти і науки), які
регламентують їх діяльність. Встановлено відсутність стандартів вищої освіти зі спеціальності 011
Освітні, педагогічні науки та професійних стандартів з зазначених професій.
Наведено загальну характеристику професій асистент вчителя (в тому числі з інклюзивним та
інтегрованим навчанням) та педагога-організатора. Проаналізовано діяльність цих педагогічних
працівників, визначені кваліфікаційні вимоги до них та трудові функції, які вони можуть виконувати.
Досліджені погляди науковців щодо визначення поняття «професійної компетентності»
асистента вчителя та педагога-організатора, а також компонентів, що входять до його структури.
Доведено можливість підготовки майбутнього асистента вчителя та педагога-організатора за
однією освітньою програмою враховуючи співпадіння в більшості випадків кваліфікаційних вимог
до цих фахівців. З огляду на знання, якими повинні володіти асистент вчителя та педагог-організатор,
визначено орієнтовний перелік освітніх компонентів для використання в процесі навчання в закладах
вищої освіти (що забезпечує їх варіативність) та рекомендації щодо його застосування (з огляду на
освітній фокус програми, вимоги стейкхолдерів, можливості науково-педагогічних працівників).

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-77-32-43
PDF
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти