ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ БОЙОВИХ ДІЙ
pdf

Ключові слова

Бойові дії
небезпечні ситуації
організація навчання
онлайн дискусії
динаміка відвідування

Як цитувати

Riabchykov, M., Riabchykova, O., Alexandrov , A., & Korolyova, N. (2023). ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ БОЙОВИХ ДІЙ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (74). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-74-57-72

Анотація

Дослідження присвячене проблемам навчання під час бойових дій і інших небезпечних
ситуацій, що спричиняютьмасове переміщення людей. Була врахована реальна ситуація в Україні в
2022 році. Описана актуальність приєднання України до декларації безпечних шкіл. Виявлено
основні проблеми навчання під час бойових дій, які пов’язані з руйнуванням об’єктів освіти і
вимушеним переміщенням учителів,науково-педагогічного персоналу і здобувачів освіти. Виявлено
основні задачі освіти, вимоги до вчителів, особливості навчання під час військових дій і інших
небезпечних ситуацій. Виокремлено основні організаційні проблеми, що характерні для системи
середньої та вищої освіти. Визначені і описані структури організації освіти, які можуть бути стійкими
і нестійкими під час небезпечних ситуацій, наведені рекомендації для підвищення
стійкості.Відзначається вплив авторитарного або демократичного управління в школах, важливість
основних принципів, якими керується школа при роботі під час небезпечних ситуацій. На основі
дослідження 527 здобувачів освіти і 58 викладачів середніх і вищих закладів освіти визначені основні
місця переміщення біженців в Україні та за кордоном. Визначена динаміка відвідування здобувачами
занять в умовах дистанційної освіти та зміна ефективності навчання. Дослідження доводять, що
переміщені здобувачі освіти значно менше відвідують заклади освіти. При цьому спостерігається
додаткове психологічне навантаження, а також складнощі спілкування. Доведено існування межі
реальної участі студентів у процесі навчання в умовах залучення зусиль педагогів та органів
керування закладом освіти. Описані особливості методики викладання під час військових дій і інших
небезпечних ситуацій.Визначена необхідність внесення в освітні компоненти складових, направлених
на психологічне розвантаження здобувачів. При цьому складові, пов’язані з гуманітарними
питаннями повинні складати не менше 15-25%. Описані методи вербальних і невербальних онлайн
дискусій для підвищення ефективності навчання під час бойових дій.Зокрема це
стосуєтьсяматематичних, технічних і іншихкомпетентностей, що потребують активних дій.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-74-57-72
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти