Сутність, функції, теоретичні і методологічні проблеми сучасного краєзнавства
pdf

Як цитувати

Kashaba , O., & Shcherbyna , I. (2023). Сутність, функції, теоретичні і методологічні проблеми сучасного краєзнавства. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (74). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-74-17-24

Анотація

Система сучасної гуманітарної освіти має орієнтуватися на формування особистості, здатної
транслювати культурні цінності, норми, ідеали, форми відтворення національно-культурного світу,
сприяти формуванню міжетнічних толерантних відносин. Краєзнавство як складова гуманітарної
освіти сприяє активізації творчого потенціалу здобувачів освіти, розкриває їх різнобічні можливості,
створює умови для задоволення особистих та суспільних інтересів, виховує громадянські
компетентності.
Автори статті зробили спробу узагальнити вже існуючий досвід вітчизняних краєзнавчих
студій, проаналізувати основні напрями досліджень та методи їх пізнання, а також розкрити
теоретичні питання про предмет, об’єкт і завдання краєзнавства. Аналізуються функції і сутність
краєзнавства в сучасний період розвитку українського суспільства. Подається характеристика
основних напрямів краєзнавчих досліджень. Акцентується увага на виховній і консолідуючій функції
краєзнавства в процесі об'єднання української нації в результаті воєнної агресії з боку рф.
Краєзнавчі дослідження перетворюються із методичного прийому в загальнопедагогічний
принцип і створюють підґрунтя для формування глибоких фахових знань, історичного мислення,
сприяють творчому осмисленню досвіду, напрацьованого краєзнавцями різних регіонів України.
Використання краєзнавчого матеріалу у викладанні гуманітарних дисциплін і практичне
застосування набутих знань про рідний край надають широкі можливості для підвищення інтересу здобувачів освіти до культурно-історичної спадщини українського народу, активізації творчого
потенціалу, формування світогляду і національної гідності молоді.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-74-17-24
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти