ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
pdf

Ключові слова

дистанційне навчання
освіта
інтерактивна освіта
інтерактивне середовище
студентоцентризм
мотивація
карантин
здобувачі вищої освіти

Як цитувати

Kuruch, A. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-119-125

Анотація

У статті розглянуто організацію дистанційного навчання в Україні. Зроблено аналіз процесу
дистанційного навчання. Проаналізовано погляди науковців на дистанційне навчання та його умови.
Розглянуто законодавчу базу, яка регламентує процес дистанційного навчання. Виділено переваги
дистанційного навчання, серед яких можливості для створення інтерактивного середовища в процесі
навчання; можливість запровадження новітніх педагогічних та психологічних аспектів у процесі
навчання; можливість навчання в зручний час та в зручному місці, для усіх учасників процесу,
відсутність обмеження в часі для засвоєння матеріалу. Виділено недоліки дистанційного навчання,
серед яких додатковий об’єм роботи для викладачів, складність у обранні платформи для роботи, щоб
задовольнити інтереси всіх учасників процесу. Також до недоліків можна віднести розробку заходів,
методичних матеріалів для використання в змісті кожної дисципліни, які мають відповідати
потребам здобувачів вищої освіти. Визначено вирішальну роль самостійної роботи здобувачів вищої
освіти як необхідної умови професійного становлення фахівця. Визначено, що під час дистанційного
навчання є більше можливостей для проведення занять в інтерактивній формі – у процесі навчання
передбачається активна взаємодія між усіма учасниками, і, таким чином, підвищується мотивація до
навчання та покращується рівень знань. У статті проаналізовано популярні онлайн-платформи, що
активно використовуються в дистанційному навчанні закладами вищої освіти. Зроблено висновок,
що дистанційна форма навчання не підходить для формування навичок роботи в команді, а також
така форма навчання, в першу чергу, підходить для самодисциплінованих та мотивованих здобувачів
вищої освіти, які готові працювати на результат. Проаналізовано можливість створення віртуальних
лабораторій, які допоможуть вивчити досконально процес дистанційного навчання та покращити
його. Також зроблено висновок щодо залучення ІТ спеціалістів, які зможуть допомогти викладачам у
процесі дистанційного навчання

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-119-125
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти