ТЕХНОЛОГІЯ МОДУЛЬНО-КОНТРОЛЬНОГО ВИПЕРЕДЖАЛЬНОГО НАВЧАННЯ В САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

модульно-контрольне випереджальне навчання
самостійна робота
реджальне навчання, самостійна робота, модульний контроль
модульне контрольне завдання
тематичне контрольне завдання
практична діяльність
самостійне здобуття знань
досвід самостійної роботи
розумова діяльність
оцінювання знань

Як цитувати

Korniіenko L. ., & Korniіenko O. . (2023). ТЕХНОЛОГІЯ МОДУЛЬНО-КОНТРОЛЬНОГО ВИПЕРЕДЖАЛЬНОГО НАВЧАННЯ В САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-111-118

Анотація

Запропоновано технологію модульно-контрольного випереджального навчання як системи
організаційно-методичних заходів до поєднання і впровадження в самостійну роботу здобувачів
освіти під керівництвом викладача випереджального навчання і завдань для модульного контролю.
Технологія спрямована на посилення ролі самостійної роботи в підготовці висококваліфікованих
фахівців.
Модульні контрольні завдання розробляються викладачем і мають певні особливості. Вони
містять завдання за окремими темами модулю, у яких відображаються основні теоретичні положення
і практична спрямованість модулю, та методичні рекомендації до вивчення модулю і виконання
тематичних контрольних завдань. Модульні контрольні завдання розміщуються у web- ресурсах
разом з іншими дидактичними матеріалами до навчальної дисципліни. Тематичні контрольні
завдання є індивідуальними. Вони складаються із задач, розв’язання яких потребує комбінаційного
використання знань і які за змістом орієнтовані на професіональну діяльність майбутніх фахівців.
Пропонується виконання тематичних контрольних завдань випереджальним способом, тобто до
терміну викладання необхідного для розв’язання задач теоретичного матеріалу. Викладач організує
онлайн-консультації для роз’яснення незрозумілих для здобувача освіти нових теоретичних
положень та для спрямування його думки на конструювання алгоритму рішення задач, а також для
прихованого виховання здобувачів освіти в процесі інтерактивної комунікації. Якщо ті, що
навчаються, не в змозі виконати завдання випереджальним способом, передбачено його виконання
традиційним способом після проведення аудиторних занять відповідної тематики. Виконані
тематичні завдання надсилаються викладачу для оперативної рецензії, в якій аналізуються недоліки з
пропозицією в передбачені терміни повторного виконання завдання з додатковим його посиленням.
Для мотивації здобувачів освіти на виконання тематичних контрольних завдань випереджальним
способом пропонується при оцінювані завдання враховувати фактори самостійного надбання знань та
їх практичного застосування.
Наведено і проаналізовано результати педагогічних експериментів у двох навчальних закладах
з вищою і фаховою передвищою освітою. Доведено, що педагогічна технологія модульноконтрольного випереджального навчання сприяє формуванню досвіду самоосвіти, навичок творчої
діяльності та практичного використання знань.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-111-118
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти