Анотація
Запропоновано технологію модульно-контрольного випереджального навчання як системи
організаційно-методичних заходів до поєднання і впровадження в самостійну роботу здобувачів
освіти під керівництвом викладача випереджального навчання і завдань для модульного контролю.
Технологія спрямована на посилення ролі самостійної роботи в підготовці висококваліфікованих
фахівців.
Модульні контрольні завдання розробляються викладачем і мають певні особливості. Вони
містять завдання за окремими темами модулю, у яких відображаються основні теоретичні положення
і практична спрямованість модулю, та методичні рекомендації до вивчення модулю і виконання
тематичних контрольних завдань. Модульні контрольні завдання розміщуються у web- ресурсах
разом з іншими дидактичними матеріалами до навчальної дисципліни. Тематичні контрольні
завдання є індивідуальними. Вони складаються із задач, розв’язання яких потребує комбінаційного
використання знань і які за змістом орієнтовані на професіональну діяльність майбутніх фахівців.
Пропонується виконання тематичних контрольних завдань випереджальним способом, тобто до
терміну викладання необхідного для розв’язання задач теоретичного матеріалу. Викладач організує
онлайн-консультації для роз’яснення незрозумілих для здобувача освіти нових теоретичних
положень та для спрямування його думки на конструювання алгоритму рішення задач, а також для
прихованого виховання здобувачів освіти в процесі інтерактивної комунікації. Якщо ті, що
навчаються, не в змозі виконати завдання випереджальним способом, передбачено його виконання
традиційним способом після проведення аудиторних занять відповідної тематики. Виконані
тематичні завдання надсилаються викладачу для оперативної рецензії, в якій аналізуються недоліки з
пропозицією в передбачені терміни повторного виконання завдання з додатковим його посиленням.
Для мотивації здобувачів освіти на виконання тематичних контрольних завдань випереджальним
способом пропонується при оцінювані завдання враховувати фактори самостійного надбання знань та
їх практичного застосування.
Наведено і проаналізовано результати педагогічних експериментів у двох навчальних закладах
з вищою і фаховою передвищою освітою. Доведено, що педагогічна технологія модульноконтрольного випереджального навчання сприяє формуванню досвіду самоосвіти, навичок творчої
діяльності та практичного використання знань.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти