«Перспективи впровадження студентоцентрованого навчання англійської мови у технічному ЗВО
pdf

Ключові слова

навчальний процес
студентоцентрований підхід
англійська мова
мотивація
методика навчання
автономія студентів
технічні університети

Як цитувати

Podorozhna , A. (2023). «Перспективи впровадження студентоцентрованого навчання англійської мови у технічному ЗВО. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-44-50

Анотація

У статті розкривається поняття студентоцентрованого навчання; на основі аналізу науковопедагогічної літератури вирізняються характерні риси студентоцентрованого навчання англійській
мові у технічному ЗВО: акцент на активне, а не пасивне навчання; орієнтація на поглиблене навчання
та розуміння; підвищення відповідальності та підзвітності студента; взаємозалежність між
викладачем та студентом; взаємна повага у відносинах між викладачем та студентом; рефлексивний
підхід до процесу навчання з боку як викладача, так і студента; можливість розробки студентом
самостійної траєкторії навчання, "маршрутної карти", особливо на старших курсах.
Автор підкреслює, що основна мета студентоцентрованого підходу до викладання англійської
мови у вищій технічній школі – організація такого середовища навчання, за якого студент сам зможе
визначати вектор свого іншомовного навчання. У роботі визначаються технології викладання
англійської мови у вищому технічному навчальному закладі з метою організації ефективного
студенто-центрованого навчання: практико-орієнтоване, змістовно-центроване навчання англійської
мови, процесуальна спрямованість змісту навчання. Авторка проводить аналіз переваг та труднощів
застосування студентоцентрованих педагогічних стратегій у процесі викладання англійської мови у
вищих технічних навчальних закладах і приходить до висновку, що студентоцентрований підхід при викладанні англійської мови у вищих технічних навчальних закладах сьогодні використовується не в
повному обсязі, це пов'язано насамперед із труднощами як організаційного, так і психологічного
характеру. Відсутність мотивації до вивчення іноземної мови з боку студентів є одним із основних
факторів, що перешкоджають реалізації вищезгаданого підходу; недостатня обізнаність викладачів та
студентів щодо переваг студентоцентрованого підходу; труднощі, пов'язані з усією традиційною
педагогічною системою, наприклад, оцінка та жорстка програма навчання, велика кількість студентів
у групі – все це також створює серйозні перешкоди для досягнення реального прогресу у студентоцентрованому навчанні анлійській мові у технічному ЗВО.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-44-50
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти