ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
pdf

Ключові слова

цифрова компетентність
Нова українська школа
soft skills, hard skills
оцінювання, цифровізація.

Як цитувати

Kotelevets, K. . (2023). ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-37-43

Анотація

У статті розкривається сутність та описується характеристика цифрової компетентності учнів
початкової школи. Розкривається, що процеси реформування системи освіти та запровадження
Концепції Нової української школи обумовлюють пошуки механізмів забезпечення успішності
життєдіяльності особистості. Одним із таких механізмів є формування цифрової компетентності
учнів початкової школи. Розглядаються питання актуальності формування hard skills та soft skills як
таких, що в умовах сьогодення вони як універсальні навички забезпечують успішність
життєдіяльності особистості. Здійснюється аналіз наукових джерел та робиться узагальнення, що під
цифровою компетентністю учнів у процесі здобуття початкової освіти розуміється готовність та
здатність особистості використовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою якісного
опанування змістом початкової освіти. Розкривається пріоритетність дослідження питання
формування цифрової компетентності учасників освітнього процесу. Актуалізується на провідному
аспекті забезпечення успішності процесу формування цифрової компетентності учасників освітнього
процесу на питанні його організації, відстеження перебігу, своєчасного коригування та оцінювання
результату. Відбувається аналіз змісту Концепції «Нова українська школа» й визначається, що
випускник такої школи є освіченим українцем, всебічно розвиненим, відповідальним громадянином
та патріотом, здатним до ризику та інновацій. Обґрунтовується переорієнтація змісту, методів, форм
навчання в початковій школі саме на формування soft skills в учнів. Розкривається сутність цифрової
компетентності учнів початкової школи і визначається нами як сукупність навичок роботи з
інформацією в усіх її представленнях та формах та вміннями користуватися інформаційнокомунікаційними технологіями як у професійній діяльності, так і в повсякденному житті.
Описуються п’ять складових цифрової компетентності учнів початкової школи: основи комп’ютерної
грамотності; інформаційна грамотність (знання й уміння роботи з інформацією); використання
цифрових ресурсів для розв’язання навчальних завдань; використання мобільних застосунків для
комунікації; безпека в цифровому середовищі. Наводиться двадцять один критерій для оцінювання
цифрової компетентності учнів початкової школи та описується кваліметричний підхід до
оцінювання такої компетентності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-37-43
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти