ҐЕНЕЗА АДАПТАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ В УКРАЇНІ
pdf

Ключові слова

адаптація
адаптаційні труднощі
освітня система
координація
соціокультурне середовище
позааудиторна робота

Як цитувати

Severyn, N. ., Severyn, V. ., & Lapuzina, O. (2021). ҐЕНЕЗА АДАПТАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ В УКРАЇНІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (71), 98–105. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-98-105

Анотація

Статтю присвячено дослідженню актуальної проблеми адаптації іноземних студентів в Україні.
У сучасному мультикультурному світі інтенсивно розвиваються міжнародні культурні, освітні,
економічні та політичні відносини. Відбувається зближення наукових, культурних, економічних еліт
різних країн та взаємопроникнення культур. Це сприяє зростанню соціальної значущості
іноземних мов у процесі розвитку сучасної особистості та суспільства. Зростає потреба у швидкому
і якісному вивченні іноземної мови, зокрема й української як іноземної. Здобуття освіти в
чужій країні супроводжується цілою низкою проблем, однією з яких є адаптація до нового
соціокультурного середовища.
Етап довузівської підготовки відіграє важливу роль у подальшому навчанні іноземних
студентів в українських університетах, тому проблема адаптації на цьому етапі є найбільш
актуальною. Завдання викладачів полягає в тому, щоб зробити культурну, мовну, психологічну та
соціальну адаптацію іноземців успішною. Вона має сприяти якісному процесу навчання на основних
факультетах за обраною спеціальністю, формуванню особистості майбутнього фахівця.
У статті виділено види роботи з іноземними студентами, які допомагають пом’якшити і
прискорити їх адаптацію до нового освітнього, мовного та соціокультурного середовища. Важливу
роль відіграє позааудиторна робота: екскурсії, культпоходи, відвідування музеїв, театрів, філармонії,
спортивні змагання, конкурси, поїздки до інших міст України тощо. Вона сприяє зняттю стресу від
зустрічі з новою культурою і освітньою системою, зближенню представників різних країн та культур.
Координація дій викладачів різних закладів освіти також є домінантою у створенні комфортних
освітніх умов та сприяє успішній адаптації іноземних студентів до культурно-освітнього простору
України.
У перспективі планується створення Центру міжкультурної комунікації іноземних студентів на
факультеті міжнародної освіти Національного технічного університету «Харківський політехнічний
інститут», що сприятиме розкриттю їх творчих здібностей і ознайомленню з самобутньою
українською культурою. Діяльність Центру допоможе формувати комфортне соціально-психологічне
середовище, виховувати толерантне ставлення до представників інших культур і релігій шляхом
участі студентів у групових багатонаціональних заходах.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-98-105
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти