СУЧАСНІ УМОВИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ І РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ ДИСТАНЦІЙНИМИ ЗАСОБАМИ
pdf

Ключові слова

дистанційне навчання
компетентності
результати навчання
дублінські дескриптори
компоненти освітнього процесу

Як цитувати

Riabchykov , M., & Riabchykova, O. (2021). СУЧАСНІ УМОВИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ І РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ ДИСТАНЦІЙНИМИ ЗАСОБАМИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (71), 70–78. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-70-78

Анотація

Стаття присвячена проблемі визначення найбільш ефективних методів і прийомів дистанційного
навчання для забезпечення основних дескрипторів в умовах компетентнісного підходу з урахуванням
необхідних компонентів процесу навчання. Показано, що дистанційна освіта створює реальні основи
для демократизації процесу одержання освіти, реальної освітньої мобільності, створення
інтеркультурних освітніх програм. Визначений недостатній розвиток досліджень у галузі дистанційної
освіти в Україні. Загальна проблема складається в доведенні можливості забезпечення необхідних
компетентностей методами дистанційного навчання, при цьому треба якомога більш об’єктивно
означити поняття компетентностей, визначити основні фактори, що на них впливають, запровадити
методи дистанційної освіти, що поліпшують процес навчання в напрямку формування
компетентностей. При розгляданні дистанційної освіти недостатньо досліджувалась проблема
формування компетентностей. Компетентність розглядається, як система дескрипторів. Побудова
напрямів надбання дескрипторів, що відносяться до комунікації, здатності до самонавчання
обов’язково супроводжує дистанційне навчання. Розглянуті сучасні засоби і процеси дистанційної
освіти, що реалізують організаційно-мотиваційні, організаційно-змістовні, контрольно-регулюючі,
операційно-діяльнісні, оцінно-результативні складові. Обґрунтована організація робочого місця
викладача, що реалізує реальний процесуальний компонент навчання. Для реалізації комплексної
системи використання вербальних і невербальних методів бажано використання другого комп’ютера у
зв’язку зі спеціально закріпленою відеокамерою, третього комп’ютера для проведення оперативного
тестування, великого екрану або проєктора для залучення великої кількості учасників. Для виявлення
впливу наданих методів дистанційного навчання на формування компетентностей були проведені
опитування сторонніх осіб, студентів і учнів щодо формування дескрипторів. Проведені дослідження
показали стабільність або поліпшення основних дескрипторів. Організація навчання з організацією
навчальних проєктних груп дозволяє досягти збільшення результатів за всіма дескрипторами.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-70-78
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти