ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ВІДЕО
pdf

Ключові слова

скринкастинг
освітнє відео
відеосупровід презентації
комунікативні уміння
методика навчання

Як цитувати

Bachiieva , L. . (2021). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ВІДЕО. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (71), 47–54. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-47-54

Анотація

Одним із пріоритетних напрямів розвитку сучасної системи освіти є впровадження
інформаційно-комунікативних та мультимедіа-технологій. Їх використання надає додаткові можливості
для організації освітнього процесу та підвищення його якості. Сьогодні найбільш вживаними
технологіями розроблення та реалізації освітнього відео є: скринкастинг, відеосупровід презентації
PowerPoint та відеоурок. У статті представлений аналіз особливостей застосування технологій
створення освітнього відео (наведена назва технології, можливості застосування в освітньому процесі,
перелік необхідних програмних та технічних засобів). На основі аналізу джерел наукової інформації
визначені та представлені рекомендації щодо розроблення та реалізації комунікативної діяльності
викладача в освітньому відео. Доведено, що для такої діяльності викладач має володіти відповідними
вміннями, нами визначені їх групи: комунікативного прогнозування, саморегуляції емоційного стану;
реалізації невербальних засобів спілкування; мовні; реалізації педагогічного артистизму та режисури
навчального заняття (виховного заходу). Із метою формування сформульованих умінь представлена
методика, яка містить такі складові: мета (формування в майбутніх викладачів умінь із реалізації
комунікативної діяльності в освітньому відео); зміст (методи саморегуляції емоційного стану,
реалізація невербальних засобів спілкування в освітньому відео (міміка, жести, пантоміміка, статична
експресія), техніка сценічної мови, педагогічний артистизм, режисура навчального заняття (виховного
заходу); дидактичні принципи (науковості, інтерактивності та моделювання діяльності в навчанні);
методи (кейс-стаді, тренінг, вправи); засоби (відеофільми, відеофрагменти, електронні презентації,
відеозаписи). Реалізація індивідуальної, групової та колективної форм навчання забезпечується
організацією поетапної роботи здобувача освіти над кейсом на основі алгоритму, обов’язковими
елементами якого є: індивідуальна робота з кейсом, опрацювання його в мінігрупах, презентація та
колективне обговорення результатів виконаного завдання. Розроблену методику можна застосовувати в
закладах вищої освіти з метою підготовки майбутніх викладачів до реалізації комунікативної діяльності
в процесі розроблення та реалізації освітнього відео.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-47-54
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти