ПРОЄКТУВАННЯ ЗМІСТУ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ
pdf

Ключові слова

дистанційне навчання
педагогічний дизайн
принципи і моделі педагогічного дизайну
зміст навчання

Як цитувати

Lytvyn, O. . (2021). ПРОЄКТУВАННЯ ЗМІСТУ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (71), 39–46. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-39-46

Анотація

У статті проаналізовано принципи і особливості моделей педагогічного дизайну і визначено
загальні переваги використання моделей педагогічного дизайну при розробці змісту дистанційного
курсу. Теоретично обґрунтовано підвищення ефективності освітнього процесу за умови
впровадження розробленого змісту дистанційних курсів на засадах визначених принципів і моделей
педагогічного дизайну. Визначені, охарактеризовані та проаналізовані основні етапи розробки змісту
дистанційного курсу на засадах педагогічного дизайну. У сучасному світовому інформаційному
просторі спостерігається тенденція до стирання межі між традиційною і дистанційною освітою, тому
що більшість людей у процесі навчання вдається до мережі Інтернету. Сьогодні в мережі Інтернет є
можливість знайти будь-яку інформацію, будь-якого напрямку, що може викликати інтерес, буде
цікавою і потрібною. Питання підготовки сучасних і обізнаних у розробці всіх напрямків і
можливостей Інтернет-освіти здобувачів освіти – майбутніх викладачів інженерних дисциплін є
нагальним і важливим питанням сьогодення. Сучасні здобувачі освіти – інформаційно обізнане
покоління, тобто наявність електронних освітніх програм, підручників, завдань не виходить за межі
їх звичного життя, життя «в мережі». Інформаційне забезпечення в ряді випадків допомагає
здобувачам освіти отримувати знання, вміння, а також просуватися кар'єрними сходами. У зв'язку зі
стрімким розвитком технологій в таких самих темпах повинні розвиватися й інформаційні освітні
технології, зокрема дистанційна або онлайн-освіта. Дистанційна освіта є альтернативою, що дозволяє
вирішити проблеми сучасності, надати швидкий інформаційний розвиток. Ефективність,
результативність і можливість застосування будь-якого дистанційного курсу безпосередньо залежить
від правильного планування, проєктування та педагогічного дизайну змісту Інтернет-освіти. Теорії
педагогічного дизайну важливі, тому що допомагають розробити бачення освітнього процесу на
ранніх етапах проєктування. Це бачення результатів: яким чином знання та вміння здобувачів освіти
зміняться після вивчення дистанційного курсу, розробленого за принципами, моделями та правилами
педагогічного дизайну і засобів, яким чином можна сприяти цим змінам. Питання особливостей і
підходів до розробки дистанційного курсу на засадах педагогічного дизайну і є метою нашої статті.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-39-46
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти