ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
pdf

Ключові слова

педагогічні умови
професійна компетентність
Нова українська школа
учитель Нової української школи
теоретичні методи дослідження
інтерактивні форми навчання
інформаційні технології

Як цитувати

Bikova, M., & Protsenko, I. (2021). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (71), 13–21. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-13-21

Анотація

Зміни, що відбулися в освіті, вимагають від сучасних учителів активного розвитку професійних
компетентностей. Концепція Нової української школи наголошує на тому, що випускники закладів
освіти повинні бути особистостями, патріотами та інноваторами. У статті розглядаються педагогічні
умови управління розвитком професійної компетентності учителів нової школи, що засновані на
аналізі науково-теоретичної та методичної літератури. Дослідження спирається на бачення проблеми
управління розвитком професійних компетентностей учителів різними сучасними науковцями, а
також містять серію теоретичних методів: методи аналізу та узагальнення наукових даних,
представлених у філософських, психолого-педагогічних, навчально-методичних та інструктивнометодичних джерелах.
При визначенні педагогічних умов управління розвитком професійної компетентності вчителя
роботи ми виходили з того, що будь-які уявлення щодо професійної компетентності вчителя є
похідними і залежать від того рівня знань, які склалися в суспільній думці, педагогічній теорії і
практиці про механізми і умови формування і розвитку людини; пануючої в означеному суспільстві
ідеології про сутність і призначення людини. У процесі дослідження було виявлено п’ять основних
педагогічних умов для ефективного управління розвитком професійних компетентностей учителів
Нової української школи: створити директору і його заступнику умови для розвитку професійної
компетентності вчителів: створити директору і його заступнику умови для розвитку професійної
компетентності вчителів; управління розвитком професійної компетентності вчителя Нової
української школи; пізнання вчителем себе, своїх намірів крізь призму розвитку своїх професійних
компетентностей; свідоме планування кожним учителем тих чи інших змін у собі, викликаних
потребами професійного міжособистісного спілкування і співпраці з іншими; упровадження
інтерактивних форм навчання, що забезпечують набуття вчителем досвіду пізнання і критичного
осмислення практики і навчання, виховання учнів за відповідними культурними зразками і нормами
професійної діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-13-21
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти