Анотація
У роботі розглядається вплив історичного краєзнавства на формування творчого потенціалу
студентів-істориків. Система сучасної гуманітарної освіти має орієнтуватися на формування особистості,
здатної транслювати культурні цінності, норми, ідеали, форми відтворення національно-культурного
світу, сприяти формуванню міжетнічних толерантних відносин. Історичне краєзнавство як складова
гуманітарної історичної освіти сприяє активізації творчого потенціалу здобувачів освіти, розкриває їх
різнобічні можливості, створює умови для задоволення особистих та суспільних інтересів, виховує
громадянські компетентності.
Автори статті зробили спробу узагальнити вже існуючий досвід вітчизняних краєзнавчих студій,
проаналізувати основні напрями досліджень та методи їх пізнання, а також розкрити можливості
історичного краєзнавства в процесі активізації творчого потенціалу здобувачів освіти, в першу чергу –
студентів-істориків.
Під час підготовки майбутнього фахівця-історика дисципліни краєзнавчого спрямування відіграють
визначну роль. Їх упровадження є не лише одним з етапів теоретичної підготовки здобувачів освіти, а й
результатом практичної орієнтації під час підготовки до практичних занять, самостійної творчої
діяльності, індивідуальної, пошуково-дослідної роботи, а також у період проходження виробничої та
педагогічної практики.
Дисципліна «Історичне краєзнавство» в цьому процесі відіграє важливу роль. Вивчення історії
рідного краю перетворюється з методичного прийому в загальнопедагогічний принцип і створює
підґрунтя для формування глибоких фахових знань, історичного мислення, сприяє творчому осмисленню
досвіду, напрацьованого краєзнавцями різних регіонів України.
Використання краєзнавчого матеріалу у викладанні історичних дисциплін і практичне застосування
набутих знань про рідний край надають широкі можливості для підвищення інтересу студентів-істориків
до культурно-історичної спадщини українського народу, активізації творчого потенціалу, формування
світогляду і національної гідності молоді.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти