ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
pdf

Ключові слова

цифрові освітні ресурси
цифрова грамотність
цифровізація
освітнє середовище

Як цитувати

Sazhko, H. . (2021). ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (70). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-84-91

Анотація

У статті наведено огляд стану проблеми цифровізації освітнього процесу в Україні.
Цифровізація освітнього процесу – це вимога часу, це сучасна умова існування системи освіти, яка
готує конкурентно спроможного спеціаліста нової формації зі сформованими не тільки професійними
Hard skills і гнучкими Soft skills, а ще й сучасно-необхідними Digital skills. Беззаперечно це
підтвердила надскладна ситуація в період коронавірусної пандемії: цифрова трансформація освіти –
це необхідність.
На підґрунті досліджень науковців як вітчизняних так і зарубіжних, які займались цією
проблемою, враховуючи тенденції розвитку освіти в європейських країнах і вимоги сучасного
работодавця обґрунтовано комплексне використання засобів інформаційних і комунікаційних
технологій в освітньому процесі, що досягається за рахунок розробки і використання цифрових
ресурсів навчального призначення, які відповідають потребам освітнього процесу, особливостям
змісту, методам і формам навчання.
Виокремлено актуальні проблеми й проаналізовано завдання цифровізації освіти; досліджено й
уточнено поняття в цьому контексті; напрацьовано перелік складових комплексу цифрових освітніх
ресурсів, який надасть змогу розробити цифрове інформаційно-освітнє середовище для модернізації
навчального процесу.
Подальші дослідження цього питання передбачають впровадження цифрових освітніх ресурсів
в навчальний процес підготовки інженерів-педагогів Української інженерно-педагогічної академії,
аналіз впливу цифрових освітніх ресурсів на якість організації і проведення навчального процесу,
оцінка ефективності впровадження цифрових освітніх ресурсів в навчальний процес. А саме
впровадження цифрових освітніх ресурсів в сучасний освітній процес як загальні інструменти
(редактори текстів, презентацій, інші «офісні додатки»), як професійні педагогічні інструменти
(система формування інформаційного простору освітнього закладу, система створення навчальнометодичних комплексів з цифровим компонентом), як предметні інструменти (віртуальна
лабораторія, навчальна система автоматизованого проєктування).

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-84-91
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти