КОМУНІКАТИВНИЙ ТРЕНІНГ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПРАВООХОРОНЦІВ
pdf

Ключові слова

майбутні правоохоронці
комунікативний тренінг
професійно важливі якості
технологія навчання
інтерактивні методи навчання

Як цитувати

Hohol, I. . (2021). КОМУНІКАТИВНИЙ ТРЕНІНГ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПРАВООХОРОНЦІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (70). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-76-83

Анотація

У статті наголошується, що перспективи інтеграції української правоохоронної системи до
міжнародної, зокрема європейської правової системи, а також зростання вимог із боку суспільства до
діяльності правоохоронних органів України обумовлює необхідність пошуку шляхів удосконалення
практичної підготовки майбутніх правоохоронців, в тому числі через використання комунікативного
тренінгу як засобу розвитку професійно важливих якостей майбутніх правоохоронців. Авторка
підкреслює, що особистісні та професійно важливі якості співробітника правоохоронної системи є
основою його професійної компетентності, таким чином, із метою формування професійної
компетентності в процесі навчання необхідно знати ті вимоги, які висуває обрана професія до
особистості, яких якостей особистості вона вимагає. Виходячи зі специфічних особливостей
професійної діяльності майбутнього співробітника правоохоронної системи та її структури, у статті
ми виявили особистісні та професійно важливі якості фахівця у цій сфері.
Метод тренінгів розглядається авторкою з позицій сучасних інноваційних освітніх засобів, що
дозволяють інтегрувати принципи контекстного навчання в професійно орієнтоване освітнє
середовище, оскільки тренінгові технології ґрунтуються на ключових принципах ігрового
моделювання (ефект, різноманітні вправи, асоціації, комунікація, досягнення очікуваних результатів
та інше), та є збалансованими внаслідок використання традиційних та інноваційних імітаційних
методів навчання. Враховуючи специфіку правоохоронної діяльності та перелік професійно важливих
якостей, необхідних майбутньому співробітнику правоохоронної системи для забезпечення
ефективної професійної взаємодії і розвитку культури професійного спілкування, авторка статті
робить висновки, що доцільно поєднати та використовувати з цією метою елементи комунікативного
тренінгу, соціально-психологічного та практично-професійного тренінгів. Застосування професійнокомунікативного тренінгу у ЗВО, який забезпечує розвиток професійно важливих якостей та
реалізацію інтегративного змісту в професійній підготовці майбутніх правоохоронців спрямоване на
формування в них вольових якостей, комунікативної толерантності, емпатії, комунікативних та
організаторських схильностей, саморегуляції та комунікативного контролю.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-76-83
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти