РОЗВИТОК САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ У ХОДІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ
pdf

Ключові слова

самоосвіта в професійному навчанні
планування
організація
регулювання та здійснення освіти
компетентністна парадигма освіти
мотивація навчальної діяльності

Як цитувати

Rotova, N. . (2021). РОЗВИТОК САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ У ХОДІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (70). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-56-64

Анотація

У статті розкрито значущість самоосвіти в професійному навчанні протягом життя, при якому
основним суб'єктом планування, організації, регулювання та здійснення освіти може виступати тільки
сама особа, а процес набуття освіти переростає в процес самоосвіти.
Авторкою зазначено, що переважна кількість студентів вищих навчальних закладів не готові і не
вміють ефективно організувати процес своєї самоосвіти. Сьогодні самостійна робота студента є одним
із головних компонентів у загальній структурі навчального процесу у ЗВО взагалі і зі студентамиіноземцями зокрема.
Наголошено, що важливість цієї проблеми пов'язана також із новою роллю самостійної роботи,
яку вона набуває у зв'язку з переходом на компетентністну парадигму освіти, а також необхідністю
адаптуватися до повноцінного навчання в умовах пандемії. Крім того, специфіка іноземної мови
полягає в тому, що мови не можна навчити, мові можна тільки навчитися, тобто студент повинен
проявити максимум активності і самостійності в усіх видах мовленнєвої діяльності.
Авторкою визначено, що, по суті, якість засвоєння навчального матеріалу, зокрема
самоосвітнього, безпосередньо залежить від виконання студентом декількох простих правил –
багаторазова, планомірна і цілеспрямована обробка навчального матеріалу забезпечує його надійне
закріплення в довготривалій пам'яті.
Зауважено, що самоосвітня компетентність є однією з найбільш актуальних компетентностей, які
повинні бути сформовані в студентів в освітньому процесі ЗВО. Самостійна робота дозволяє
розширювати світогляд за рахунок засвоєння лінгвокраїнознавчої інформації, змінити ставлення до
мови, що вивчається, у позитивній бік, а також формувати у студентів уміння вчитися самостійно не
лише у ЗВО, але й все життя. Особливо актуальним у процесі самостійної роботи іноземних студентів
стає розвиток мотивації, інтересу до вивчення української мови, дисциплін за фахом, тому що саме ці
якості складають внутрішній результат навчальної діяльності.
Самоосвітня компетентність формується на основі надбання досвіду самостійних спроб і
досягнень у самоосвітній діяльності, вироблення власної індивідуальної системи навчання,
поступового переходу від копіювання зразків самоосвіти до створення його власної моделі, включення
самоосвіти в спосіб життя студента.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-56-64
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти