МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
pdf

Ключові слова

професійна компетентність
Нова українська школа
модель управління професійною компетентністю
внутрішньошкільна методична робота
вчитель Нової української школи
критерії рівня сформованості управління професійною компетентністю

Як цитувати

Protsenko, I. ., & Bikova, M. . (2021). МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (70). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-47-55

Анотація

Професійна діяльність учителя Нової української школи визначається не тільки обсягом
освітніх завдань, які вирішуються, але й значимістю цього періоду для всього розвитку і становлення
особистості дитини, її цінностей і світогляду. Метою статті є розробка та експериментальна перевірка
моделі управління розвитком професійної компетентності вчителя Нової української школи в процесі
внутрішньошкільної методичної роботи. Із метою перевірки ефективності структурно-логічної моделі
управління розвитком професійної компетентності вчителя початкової школи в процесі
внутрішшньошкільної методичної роботи використовувалися цілеспрямоване спостереження за
діяльністю вчителів Нової української школи, анкетування; тестування; педагогічний експеримент,
аналіз продуктів діяльності вчителів.
У представленому дослідженні розроблена модель включає три основні блоки: цільовий,
управлінський, діагностико-корекційний. Кожен із цих блоків складається з основних складових:
цільовий визначає мету та завдання процесу управління формування професійної компетентності
вчителів Нової української школи; управлінський – відображає наукові підходи, умови формування,
етапи реалізації моделі, методи, засоби, принципи та провідні ідеї; діагностико-корекційний –
відображає критерії та рівні сформованості професійної компетентності. Представлено п’ять етапів
моделі: цільовий, прогностичний, продуктивно-творчий, підсумковий. Визначено критерії виявлення
рівня управління розвитком професійної компетентності: усвідомлення артефактів; обізнаність у
системі розпоряджень, наказів; керування в професійній діяльності системою цінностей, розуміння
системи знань; сутність, структура, зміст та технології професійної діяльності вчителя Нової
української школи.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-47-55
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти