Міжкультурна комунікація як головний фактор у формуванні комунікативної компетентності студентів інженерних спеціальностей
pdf

Ключові слова

комунікація
компетентність
компетентністьміжкультурна комунікативна компетентність
професійна компетентність
мотивація
іншомовна підготовка

Як цитувати

Tupchenko, V. (2021). Міжкультурна комунікація як головний фактор у формуванні комунікативної компетентності студентів інженерних спеціальностей. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (70). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-31-38

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблеми формування комунікативної компетентності студентів
інженерних спеціальностей у процесі міжкультурної комунікації. Загальновідомо, що основою
розвитку сучасного цивілізованого світу є різноманітність культур. Дослідники приділяють велику
увагу вивченню ідеї важливості мови в когнітивних процесах. Важливим інструментом міжкультурного
освітнього ресурсу є процес активної міжкультурної комунікації засобами іноземної мови.
У статті охарактеризовано теоретичний аспект цієї проблеми, виявлено, що сучасний етап
формування комунікативної компетентності передбачає розвиток міжкультурної компетентності
студентів. У статті проаналізовано поняття «міжкультурна комунікативна компетентність», яка
розглядається як інтегрована, багаторівнева особистісно-професійна якість, що є сукупністю знань,
суджень, ціннісних установок, зумовлених цілями і завданнями міжкультурного спілкування в
закладі вищої освіти на засадах взаєморозуміння, взаємоповаги та толерантності. У статті розглянуто певні напрямки формування комунікативної компетентності студентів у
процесі вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням, викладено принципи й підходи,
на яких ґрунтується формування комунікативної компетентності в процесі міжкультурної
комунікації. У зв’язку з метою нашої роботи визначено контекст міжкультурної комунікації, її
принципи та підходи, що складають основу формування комунікативної компетентності
студентів інженерних спеціальностей, а також аналізується роль міжкультурної комунікації в
цьому процесі. Автором розглянуто питання розвитку міжкультурної комунікації в студентів
інженерних спеціальностей під час занять з іноземної мови. Дослідження ґрунтується на засадах
правил і процедур, що містять змішані методи, які включають інтеграцію вивчення як кількісних,
так і якісних показників.
Результатом роботи є висновок, що міжкультурна комунікація має міждисциплінарний
характер, також визначається, що в професійній підготовці майбутніх фахівців інженерного фаху
міжкультурна комунікація постає складовим компонентом і головним фактором формування
комунікативної компетентності. У статті пропонуються найбільш ефективні прийоми і засоби
формування комунікативної компетентності студентів інженерних спеціальностей у процесі
міжкультурної комунікації. 

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-31-38
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти