КОМПЕТЕНТНІСНА МОДЕЛЬ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИПУСКНИКА МАГІСТРАТУРИ ЗА ОСВІТНЬОПРОФЕСІЙНОЮ ПРОГРАМОЮ «УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ» (СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 073 «МЕНЕДЖМЕНТ»)
pdf

Ключові слова

компетентність
освітньо-професіна програма
соціальний заклад
випускник магістратури
компетентнісна модель
менеджмент

Як цитувати

Luniachek, V., Ruban, N., & Kulyk, . T. . (2021). КОМПЕТЕНТНІСНА МОДЕЛЬ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИПУСКНИКА МАГІСТРАТУРИ ЗА ОСВІТНЬОПРОФЕСІЙНОЮ ПРОГРАМОЮ «УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ» (СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 073 «МЕНЕДЖМЕНТ») . Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (70). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-5-22

Анотація

У роботі представлено компетентнісну модель, як інструмент поліпшення якості професійної
підготовки випускника магістратури за освітньо-професійною програмою «Управління соціальним
закладом» (спеціальність «Менеджмент»). Акцент зроблено на тому, що розвиток соціальної сфери є
важливою складовою розвитку всього суспільства. У роботі проведений аналіз сучасного стану
професійної підготовки фахівців для соціальної сфери в магістратурі закладів вищої освіти України
та з’ясовано, що професійна підготовка проводиться за спеціальностями: 231 «Соціальна робота», 232
«Соціальне забезпечення», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 073 «Менеджмент».
Також визначено, що в основному професійну підготовку проводять за освітньою прорамою
«Соціальна робота» в п’ятнадцяти закладах вищої освіти України. Аналіз змісту навчання за
спеціальністю 231 «Соціальна робота» та спеціальностю 232 «Соціальне забезпечення» показав, що
вони мають близьке один до одного змістовне наповнення, але акцент зроблено на сутності
соціальної роботи. При цьому залишають поза увагою питання управління соціальною сферою,
результатом чого і є зниження якості надання соціальних послуг. Виходячи з цього було розроблено
компетентнісну модель випускника за спеціальністю 073 «Менеджмент» освітня програма
«Управління соціальним закладом» за усталеною структурою компетентності (знання, уміння,
навички, професійно важливі якості). При цьому перелік і назви компетентностей було взято зі
затвердженого стандарту вищої освіти за відповідною спеціальністю. Наведено приклад
схематичного розгляду компетентності «Здатність впроваджувати наукові методи управління в
установах і організаціях соціальної сфери». Також обгрунтовано логічну відповідність
«компетентність – результат навчання – дисципліна» за спеціальністю 073 «Менеджмент» освітня
програма «Управління соціальними закладами». Представлені результати навчання також
відповідають затвердженому стандарту вищої освіти за відповідною спеціальністю. Виходячи з
положень теорії педагогічного оцінювання, запропоновано використовувати стандартні методи
оцінювання для вимірювання окремих складових кожної компетентності та інтегральної
компетентності в цілому. Наведено орієнтовні методи діагностики. Професійна підготовка за
освітньо-професійною програмою «Управління соціальним закладом» спеціальності 073
«Менеджмент» на основі розробленої моделі суттєво поліпшить якість надання освітніх послуг у
магістратурі ЗВО за цим напрямом.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-5-22
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Проблеми інженерно-педагогічної освіти