МОДЕЛЬ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

професійна компетентність
майбутній педагог спеціальної освіти
складники професійної компетентності майбутнього педагога спеціальної освіти
модель
моніторинг
мета
зміст
технології організації і структура підготовки майбутніх педагогів спеціальної освіти
педагогічна майстерність викладачів
елементи моделі системи якості ISO 9001

Як цитувати

Strelnikov, V. . (2021). МОДЕЛЬ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 34–42. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-34-42

Анотація

У статті висвітлена теоретично обґрунтована та розроблена модель моніторингу процесу
формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти Полтавського
національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (з урахуванням міжнародних
стандартів ISO 9001:2015) та проведена оцінка її ефективності.
Професійна підготовка майбутніх педагогів спеціальної освіти розглядається як
цілеспрямований керований процес, який забезпечує формування фахової компетентності, необхідної
для здійснення їхньої професійної діяльності.
Виокремлено складники професійної компетентності педагога спеціальної освіти, які слід
враховувати під час оцінювання якості їхньої діяльності: мотиваційний, когнітивний, афективний і
конативний складники та педагогічні здібності і професійні особистісні якості.
Результатом розробленої автором моделі моніторингу процесу формування професійної
компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти є окреслені шляхи реалізації структурних
елементів означеної моделі – мети, змісту, технології організації і структури системи підготовки,
принципів навчання, педагогічної майстерності викладачів тощо.
Моніторинг означеного процесу здійснювався за двовимірною матричною моделлю. Її
елементами взято: аналіз контрактів; управління проєктуванням, документами, підготовкою
студентів; ідентифікація і відслідковування; управління процесами, контролем, невстигаючими
студентами; форми і способи збереження документів; внутрішній аудит якості; навчання викладачів,
які готують майбутніх педагогів спеціальної освіти; обслуговування; статистичні методи. Її
складниками – якість результату, змісту, технологій, оцінювання, організації, персоналу.
Перспективним є подальше визначення оптимальних характеристик професійної
компетентності майбутнього педагога спеціальної освіти в соціальному (коли розглядаються вимоги
соціуму до означеного явища) і структурному аспектах (коли ця компетентність є сукупністю
взаємозалежних елементів із заданими характеристиками).

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-34-42
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти