ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАГІСТРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
pdf

Ключові слова

іншомовна підготовка
самостійна робота
студент-магістр
професійна діяльність
освітні технології
вищий навчальний заклад

Як цитувати

Stativka, O. . (2021). ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАГІСТРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 126–133. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-126-133

Анотація

У статті висвітюється важлива роль іншомовної підготовки студентів магістратури у вищій школі
відповідно до вимог сучасного суспільства до рівня підготовки майбутнього фахівця. Знання іноземної
мови розглядається як одна з основних загальнокультурних компетенцій випускника магістратури;
авторка підкреслює, що нове розуміння цілей іншомовного навчання студентів пов'язано з ключовими
положеннями сучасної парадигми освіти, а саме: орієнтація на безперервність освіти, пріоритет
самостійної роботи, самоконтроль та самооцінка, готовність працювати із сучасними джерелами
інформації, спрямованість навчання на опанування комунікативними навичками та вміннями. У статті
розглядається поняття самостійної роботи, визначаються цілі самостійної роботи магістрантів у
процесі навчання іноземній мові (систематизація та закріплення отриманих теоретичних знань й
практичних навичок студентів; розвиток здатності до критичного аналізу та оцінки сучасних наукових
досягнень, створення нових ідей при вирішенні дослідницьких та практичних завдань; здійснення
науково-дослідної діяльності з використанням сучасних методів дослідження та інформаційнокомунікаційних технологій; розвиток вміння аналізувати результати наукових досліджень й
застосовувати їх при вирішенні конкретних дослідних завдань; формування здібностей до
саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації. У роботі висвітлюються особливості та форми
організації самостійної діяльності студентів-магістрів у процесі вивчення іноземних мов (опрацювання
матеріалів аудиторних занять, робота з автентичними джерелами, складання термінологічного
словника, підготовка письмових робіт (анотацій, тез, статей), анотування та реферування спеціальних
текстів, підготовка доповіді іноземною мовою та виступ на конференції).
У висновках статті авторка зазначає, що головне при організації самостійної роботи магістрів у
вищому навчальному закладі полягає не тільки в оптимізації її окремих видів, але у створенні умов для
підвищення активності, самостійності та відповідальності студентів-магістрів, як в аудиторії, так і поза
нею в процесі всіх видів навчальної діяльності. Активізація самостійної роботи магістра передбачає
застосування відповідних їх рівню освітніх технологій, які будуть вирішувати завдання формування
наукового стилю мислення; розвитку дослідних умінь та творчої активності. Індивідуалізація
самостійної роботи магістрів сприяє підвищенню успішності самостійної науково-дослідної діяльності,
створюючи умови для самостійного вибору, самовизначення та самореалізації студента.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-126-133
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти