ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ЯК ЗАСІБ ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

супровід
педагогічний супровід
засіб навчання
здобувачі освіти
професійна підготовка
компонент професійної підготовки

Як цитувати

Pavlova, O., & Pavlov, Y. . (2021). ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ЯК ЗАСІБ ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 110–118. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-110-118

Анотація

У статті проаналізовано сучасні психолого-педагогічні дослідження, які надали змогу зробити
висновки щодо пояснення суті педагогічного супроводу та особливостей його використання як засобу
ефективної підготовки студентів в умовах закладу вищої освіти. Також розкривається суть ключових
понять: «супровід», «педагогічний супровід», «супровід професійної підготовки» з педагогічної та
психологічної точки зору. Обґрунтовано актуальність та роль педагогічного супроводу в сучасній вищій
школі як інструмента виявлення та усвідомлення нової «зони розвитку» особистості. Визначено й
охарактеризовано основні напрями та етапи педагогічного супроводу студентів під час навчання в
закладах вищої освіти та його характерні ознаки як освітнього явища. Визначено мету педагогічного
супроводу, яка полягає у створенні упорядкованої системи професійної діяльності педагога, яка б
гарантувала результативність фахової підготовки та особистого розвитку здобувача освіти.
Педагогічний супровід розглядається нами як засіб ефективної підготовки здобувачів освіти, у
зв’язку з чим у статті розкрито суть поняття «засобу».
Акцентовано увагу на тому, що педагогічний супровід здобувачів освіти в процесі професійної
підготовки спрямований забезпечити реалізацію наявного особистісного потенціалу студентів, розкриття
їхньої індивідуальності, уміння до комунікації, накопичення професійно-значущого досвіду, оволодіння
необхідними способами самоорганізації та саморозвитку. Налагоджений механізм взаємодії педагога та
студента, яка включає запобігання можливих ускладнень чи проблем супроводжуваного, діагностику
суті існуючих проблем, пошук їх рішення, консультування на етапі їх вирішення допомагає здобувачам
освіти як найкраще оволодіти рефлексивним процесом професійного становлення. Також було
зауважено, що під час реалізації педагогічного супроводу як засобу підвищення якості професійної
підготовки студентів, важливо враховувати педагогічну складову, яка дозволить зробити процес
підвищення якості професійної підготовки для студента цілеспрямованим і продуктивним.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-110-118
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти