Ключові елементи формування готовності майбутніх пілотів військової авіації до взаємодії під час використання спільного повітряного просторуу процесі професійної підготовки
pdf (English)

Ключові слова

професійна взаємодія
професійна готовність
військово-спеціальна готовність
психологічна готовність
мовна готовність
ХНУПС
УПР

Як цитувати

Malykhina, Y. ., & A. , B. (2021). Ключові елементи формування готовності майбутніх пілотів військової авіації до взаємодії під час використання спільного повітряного просторуу процесі професійної підготовки. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 102–109. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-102-109

Анотація

У статті розглянуто поняття готовності майбутніх льотчиків військової авіації до професійної
взаємодії під час використання спільного з іншими країнами повітряного просторута особливості її
формування. На сучасному етапі готовність льотчиків військової авіації до співпраці з іншомовними
колегами у повітряному просторі за межами України виходить на передній план наукових
досліджень, оскільки вона є запорукою успішного виконання українськими військовими пілотами
відповідних завдань та ефективної співпраці з льотчиками і диспетчерами (офіцерами бойового
управління) з інших країн світу під час спільних навчань та миротворчих операцій.
Проведено аналіз наукової літератури тавизначено поняття «готовність» людини до діяльності
та готовності майбутнього військового льотчика до професійної діяльності. Встановлено, що готовність військових льотчиків до професійної взаємодії під час
використання спільного повітряного простору забезпечує здатність льотчика до виконання завдань у
спільному повітряному просторі. Доведено, що така готовність має у своєму складі такі компоненти:
психологічний компонент; когнітивний компонент; операційно-діяльнісний компонент; особистіснорезультативний компонент; та мовний компонент, що відображає рівень володіння курсантом ВЗВО
іноземною мовою, необхідний для успішного виконання задач у професійній діяльності.
Виявлено, що підвищення рівня готовності до професійної взаємодії з іноземними колегами
вимагає від майбутнього військового льотчика належного рівня військово-спеціальних навичок,
психологічних навичок та володіння англійською мовою на рівні 2 за стандартами NATOSTANAG
6001 та рівні 4 за шкалою ICAO.
Наголошуються, що досягнення майбутніми військовими пілотами високого рівня готовності
до професійної взаємодії під час використання спільного повітряного простору є основним завданням
кафедри авіаційної англійської мови ХНУПС, яке вона успішно виконує у співпраці з військовоспеціальними кафедрами університету та кафедрою військової психології. Для цієї мети
використовуються різноманітні новітні технології та методи навчання.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-102-109
pdf (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти