ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРОЄКТУ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КОЛЕДЖІ
pdf

Ключові слова

проєкт
проєктна технологія
метод проєктів
ефективність освітнього процесу
студенти коледжу
засіб підвищення ефективності освітнього процесу
педагогічна технологія

Як цитувати

Malanyuk, N. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРОЄКТУ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КОЛЕДЖІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 69–77. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-77

Анотація

У статті проаналізовано та розкрито можливості методу проєктів у професійній підготовці фахівців у
коледжі. Досліджено особливості впровадження проєктної технології у фаховій передвищій освіті.
Мета статті полягає в аналізі та розкритті можливостей методу проєктів для забезпечення
результативності та ефективності освітнього процесу в коледжі.
У процесі наукового пошуку нами було використано такі методи дослідження, як аналіз,
порівняльний аналіз, синтез, систематизація, узагальнення.
Проаналізовано підходи низки науковців до трактування дефініції «метод проєктів» та підходи до
класифікації проєктів. Досліджено та проаналізовано етапи організації та реалізації проєктної технології в
практичній діяльності. Розкрито завдання, які можна вирішити в освітньому процесі закладу професійної
освіти (коледжу) впровадженням проєктної технології. Виокремлено та проаналізовано низку
суперечностей, які можливо подолати в закладах професійної освіти впровадженням проєктної технології.
Досліджено переваги реалізації метода проєктів поряд із традиційними технологіями навчання.
Проаналізовано такі види проєктів: дослідницькі, інформаційні, творчі, інформаційно-комунікаційні,
прикладні. Виокремлено та розкрито властивості методу проєктів як цілісної освітньої технології.
Досліджено можливості застосування методу проєктів при вивченні дисципліни «Математика (Алгебра
та початки аналізу й геометрія)» в студентів І-ІІ курсів коледжу. Розкрито можливості використання
інформаційно-комунікаційних технологій (смартфона, планшета) з відповідним програмним забезпеченням
для реалізації проєктної технології з дисциплін математичного циклу. Охарактеризовано план впровадження
метода проєктів у освітній процес коледжу (загальний теоретичний матеріал, постановка проблеми,
консультації, самостійна робота над проблемою, реалізація проєкту, оцінювання кінцевого продукту).
Проаналізовано позитивні моменти та недоліки реалізації проєктної технології в коледжі.
Виокремлено та досліджено низку функцій, які виконує проєктна технологія в професійній освіті
(навчальну, пізнавальну, розвивальну, емоційно-мотиваційну). Виокремлено та проаналізовано цілі
впровадження проєктної технології (вузько-методична, професійно-орієнтована, мотиваційна, творча).

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-77
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти