ПРОФЕСІЙНА ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
pdf (English)

Ключові слова

майбутній викладач технічних дисциплін
професійна спрямованість навчання
комунікативна компетенція
іншомовна підготовка
міждисциплінарна інтеграція
вищий навчальний заклад

Як цитувати

Zelenin , H. (2021). ПРОФЕСІЙНА ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 61–68. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-61-68

Анотація

У статті розглядається необхідність підвищення якості професійної іншомовної підготовки
майбутніх викладачів технічних дисциплін, що обумовлена інтернаціоналізацією технічної освіти та
інтеграцією технічних ЗВО в міжнародний науково-освітній простір. Автор розкриває поняття
іншомовної професійно-комунікативної компетенції, визначає умови, необхідні для здійснення
професійної іншомовної підготовки майбутніх викладачів технічних дисциплін. Автор підкреслює,
що особливої актуальності набуває професійно-орієнтований підхід до навчання іноземній мові у
технічних ЗВО, який фокусується на формуванні у студентів здатності іншомовної комунікації в
специфічних професійних, ділових, наукових галузях та ситуаціях з урахуванням особливостей
професійного мислення, під час організації мотиваційно-спонукальної та орієнтовно-дослідницької
діяльності.
У статті вказується на необхідність розробки змісту програми професійної іншомовної
підготовки з використанням професійного контексту шляхом моделювання форм, умов і змісту
професійної діяльності майбутніх викладачів технічних дисциплін; описуються засоби, за допомогою
яких у процесі навчання відтворюється її предметний та соціальний зміст; висвітлюється важлива
роль проблемно-комунікативних завдань, які представляють навчальні ситуації, пов'язані з
професійною діяльністю майбутніх викладачів технічних дисциплін та які вимагають розв’язання
засобами іноземної мови. Автор зазначає, що вирішення проблемно-комунікативних завдань залучає
майбутніх викладачів технічних дисциплін у високо мотивовану мовленнєву поведінку та дозволяє їм
опанувати нові іншомовні знання й комунікативні навички, поступово трансформуючи пізнавальну
мотивацію в професійну, пов'язану з практичним використанням іноземної мови в професійній
діяльності, що сприяє сформованості практичних навичок усіх видів мовленнєвої діяльності. Автор
підкреслює, що навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін у контексті комунікативнокогнітивного підходу детермінується якісною зміною сучасних вимог, які пред'являються до
організації навчального процесу та передбачає обов'язковість врахування пізнавальних переваг та
психофізіологічного статусу студентів, які націлені на розвиток у них цілісного уявлення про систему
мови, що вивчається, а також здатності до практичного спілкування.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-61-68
pdf (English)
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти