КВАЛІМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ З УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
pdf

Ключові слова

адаптивна система підготовки магістрів
кваліметрія
фактори
критерії
факторно-критеріальна модель
експертна оцінка
індексна оцінка
кваліметричні обчисленнякваліметричні обчислення

Як цитувати

Yeromenko, O. . (2021). КВАЛІМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ З УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 24–33. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-24-33

Анотація

Статтю присвячено розробленню спеціального інструментарію для здійснення освітнього
моніторингу – факторно-критеріальної моделі, що може оцінити якість за допомогою умовних балів.
Акцент зроблено на необхідності використання кваліметричного підходу, який дає можливість
стандартизувати процедуру оцінювання принципово нової адаптивної системи підготовки магістрів,
відстежити динаміку її змін та реальний стан підготовки магістрів-управлінців. У роботі розглянуто
якість адаптивної системи підготовки магістрів з управління навчальним закладом як сукупність трьох
складових: якість умов для здійснення підготовки магістрів з управління навчальним закладом у закладі
вищої освіти; якість здійснення ключових процесів підготовки; якість результату підготовки. Означені
складники адаптивної системи професійної підготовки магістрів з управління навчальним закладом
обрано як фактори відповідної кваліметричної моделі. Кожен фактор декомпозовано за допомогою
визначення часткових цілей та завдань і сформульовано критерії. Ступінь проявлення критеріїв
визначається експертною оцінкою компетентних фахівців (викладачів, експертів, адміністраторів). Для
об’єктивізації даних можна використовувати індексну оцінку, яка обчислює ступінь проявлення за
допомогою анкет, тестів, соціометричних вимірників як частка від цілого. Для узгодження пріоритетів
учасників освітнього процесу кваліметричні моделі доповнюються вагомістю факторів і критеріїв.
Отримані результати запропонованої факторно-критеріальної моделі дозволять визначити слабкі місця
адаптивної системи, здійснити порівняння й усереднити дані з різних напрямів діяльності та відстежити
резерви вдосконалення результативності адаптивної системи підготовки магістрів з управління
навчальним закладом. Наголошується на доцільності використання розробленої моделі у закладах
вищої освіти для здійснення вхідного та вихідного контролю для визначення змін розвитку освітньої
діяльності магістрантів, професійної діяльності професорсько-викладацького складу для подальшого
спрямування підготовки магістрів в адаптивній системі.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-24-33
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти