МЕТОД КОНТЕКСТНОГО ЗАНУРЕННЯ В КВАЗІПРОФЕСІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ І МОНІТОРИНГУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
pdf

Ключові слова

інформаційне освітнє середовище
інженери-педагоги
занурення
оцінка професійної компетентності
електронні освітні ресурси

Як цитувати

Bondarenko, T. . (2021). МЕТОД КОНТЕКСТНОГО ЗАНУРЕННЯ В КВАЗІПРОФЕСІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ І МОНІТОРИНГУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (69), 5–14. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-5-14

Анотація

У статті описана методика контекстного занурення в квазіпрофесійне середовище для формування
і моніторингу професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів. Розглянуто різницю
запропонованого методу занурення від існуючих методів занурення, зокрема методу занурення у
віртуальну реальність. Описана тема занурення з розробки майбутніми інженерами-педагогами
електронних освітніх ресурсів (ЕОР): дистанційного навчального курсу, фрагменту відеолекції,
мобільної комп’ютерної системи тестового контролю; презентації лекції. Розробка електронних освітніх
ресурсів виконується в середовищі, яке максимально наближене до середовища професійної діяльності
інженера-педагога. У цьому середовищі майбутні інженери-педагоги включаються в педагогічну
діяльність, яка пов’язана з тематикою занурення. У цьому випадку посилюється практична
спрямованість інженерно-педагогічної освіти, робиться акцент на необхідність набуття досвіду
діяльності, вміння на практиці реалізувати знання. Навчання при цьому набуває діяльнісний характер,
тобто формування та оцінювання компетентності здійснюється в ході практичної діяльності студентів –
у процесі створення електронних освітніх ресурсів. Для обліку різноманітних варіантів прояву
компетентності в умовах контекстного занурення сформована система приватних і узагальнених
показників і розроблена модель інтегральної оцінки компетентності на основі багатопараметричної
оцінки за кожним видом завдання для кожного виду оцінки. Розгянуто результати експериментальної
перевірки методики на основі використання квазіпрофесійних завдань, які були складені так, щоб вони
максимально відповідали реальним проектам із розробки електронних освітніх ресурсів. Окреслені
напрямки подальшого вдосконалення методики контекстного занурення в квазіпрофесійне середовище
для формування і моніторингу професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-5-14
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Проблеми інженерно-педагогічної освіти