Анотація
Глобалізація й інформатизація освіти та зростання конкуренції на ринку освітніх послуг спонукає
заклади вищої освіти розробляти нові стратегії позиціонування закладу. У статті зроблено порівняльнопедагогічний аналіз стратегій позиціонування провідних університетів у міжнародному
інформаційному просторі на основі наукових робіт з економіки, соціології, менеджменту організацій,
державного управління тощо. Наукове дослідження присвячене актуальній проблемі щодо стратегій
позиціонування провідних університетів країн Західної Європи. У результаті дослідження було
встановлено, що для успішної діяльності закладів освіти потрібно правильно сформувати та
використовувати належним чином стратегії позиціонування. Автором на основі аналізу, синтезу,
спостереження, опису та порівняння визначено сутність поняття «стратегія позиціонування провідного
університету в міжнародному інформаційному просторі» – це план дій, який є провідником до
відкритого діалогу зі світом та спрямований на визначення інтересів і потреб цільової аудиторії;
формування позитивного образу (іміджу, бренду) й підтримку репутації провідного закладу вищої
освіти у свідомості споживачів освітніх послуг або користувачів освітніми продуктами (для абітурієнтів
та студентів – можливість навчатися в провідному університеті; для випускників – імовірності
отримання високооплачуваної роботи; для працедавців – висококваліфіковані працівники; для
науковців – отримання грантів та стипендій для здійснення досліджень; для керівництва та викладачів –
висока заробітна плата та робота в престижному університеті тощо); надання переконливої інформації
зацікавленим особам про конкурентні переваги навчання та перспективи, що постають перед ними
після закінчення навчального закладу в межах міжнародного простору обміну та отримання інформації
за допомогою взаємозв’язків між матеріальним та об’єктами, суб’єктами і явищами. Зробивши аналіз і
спеціальні дослідження стратегії розвитку університету, автор продемонстрував можливості вирішення
актуальних питань розвитку виробничої стратегії підприємства в процесі позиціонування провідних
університетів країн Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі.