ЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

педагогічна практика
соціальні цінності
майбутній педагог
дошкільна освіта
здобувач вищої освіти
освітній процес

Як цитувати

Kharkivska, A. ., & Molchaniuk О. . (2021). ЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (68), 141–149. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-141-149

Анотація

Дослідження присвячено значенню педагогічної практики для майбутніх фахівців галузі
дошкільної освіти. Автором визначено, що практика забезпечує узагальнення та систематизацію
теоретичних знань, здобутих у закладі вищої освіти, формуванню практичних умінь, необхідних для
якісного виконання професійних обов’язків, розвиток педагогічного мислення, професійних
здібностей, гармонійний розвиток особистості загалом, надає можливість реалізовувати виховні
завдання. Установлено, що мета практики полягає в оволодінні сучасними технологіями, методами та
прийомами обраної професії, формуванні відповідних умінь і навичок. Серед завдань педагогічної
практики є такі: формування творчих здібностей, індивідуального педагогічного стилю, вивчення
передового педагогічного досвіду, виховання цінностей та духовної культури особистості. З’ясовано,
що для вирішення завдань, які постають перед здобувачами вищої освіти необхідно враховувати
певні підходи (аксіологічний, системний, акмеологічний, діяльнісний, особистісний) освітнього
процесу, так і виховного зокрема. Аналіз науково-педагогічної літератури засвідчив, що аксологічний
підхід передбачає врахування цінностей, як кожної людини, так і соціуму в цілому; системний
підхід – розуміння всіх об’єктів освітнього процесу як єдиної системи; акмеологічний підхід –
постійний розвиток, самовдосконалення особистості в її професійній діяльності; діяльнісний підхід –
визнання діяльності першоосновою розвитку людини; особистісний підхід – урахування
індивідуальності особистості. У статті досліджено роль цінностей, зокрема соціальних, а також
важливість процесу виховання соціальних цінностей для майбутніх педагогів дошкільної освіти.
Автором установлено, що ця категорія цінностей є значущою для майбутнього вихователя, оскільки
педагогічна професія є соціальною і вимагає від нього сформованості стійких переконань і принципів,
а також урахування особливостей кожного вихованця. Визначено, що саме педагогічна практика
сприяє досягненню позитивних результатів у вихованні соціальних цінностей у майбутніх педагогів
дошкільної освіти, оскільки занурюючись у професію педагога, спілкуючись із дітьми, набуває
розвитку аксіосфера особистості здобувача вищої освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-141-149
pdf