Анотація
У роботі представлено матеріали, що висвітлюють актуальні проблеми енерго- та
ресурсозбереження в різних аспектах науково-педагогічної діяльності. У цьому плані розроблено та
обґрунтовано основні напрями, пов'язані з упровадженням отриманих наукових результатів на
відповідні практичні ринки інтелектуальної продукції. Обґрунтовано актуальність створення і
впровадження системи підготовки і перепідготовки кадрів в галузі енерго- і ресурсозбереження.
Наведено основні компоненти схеми організації комплексної безперервної системи освіти і виховання у
сфері енерго- та ресурсозбереження. Представлено універсальний узагальнений технологічний процес
навчання у вигляді інтегрального функціоналу, до мінімізації якого зведено завдання формування
оптимальних змістів курсів навчання. Представлено відповідну узагальнену модель змісту навчання.
Наведено структурно-функціональну модель навчання здобувачів освіти з дисципліни "Основи енергота ресурсозбереження" за освітніми програмами різних спеціалізацій спеціальності 015 «Професійна
освіта (за спеціалізаціями)». Дано раціональну послідовність і взаємозв'язок придбання основних знань
і умінь із дисципліни "Основи енерго- та ресурсозбереження". Відповідно до запропонованої моделі,
створено діючий зразок універсальної лабораторної бази з використанням оригінальних
комп'ютеризованих стендів, а також розроблено комплекти методичного забезпечення для вивчення
курсу "Основи енерго- та ресурсозбереження" в навчальних закладах різних рівнів. Створено і
впроваджено в освітній процес електронний навчально-методичний комплекс і дистанційний курс
"Основи енерго- та ресурсозбереження". Представлено схему угруповання спеціалізацій спеціальності
015 "Професійна освіта (за спеціалізаціями)" за видами процесів у технологічному обладнанні, а також
універсальну схему енергетичних втрат у фізичних процесах, які використовують у різних
технологічних циклах. Наведено основні результати госпдоговірних, держбюджетних і студентських
науково-дослідних робіт із ключових проблем системи освіти і виховання у сфері енерго- та
ресурсозбереження. Результати роботи опубліковано в ряді наукових статей, монографій і патентів.
Таким чином, у статті проведено аналіз створення і впровадження системи підготовки і перепідготовки
кадрів в галузі енерго- і ресурсозбереження, сформульовано і узагальнено уявлення науково-технічних і
науково-педагогічних результатів, отриманих авторами в процесі реалізації проекту.