Анотація
Дослідження присвячено проблемам застосування хмарних і туманних технологій у освітньому
процесі закладу вищої освіти. У статті розглядаються питання вдосконалення та модернізації
управлінської й освітньої складової діяльності закладів вищої освіти за рахунок використання
хмарних та туманних технологій. Автор статті на основі аналізу наукової, педагогічної, управлінської
та спеціалізованої літератури доводить актуальність та перспективність досліджень у цьому
напрямку. У дослідженні представлено найбільш популярні сервіси для використання в освітньому
процесі, а саме: Google Alerts, Google Analytics, Google Art Project, Google App Engine, Google Apps,
Google Merchant Center, Blogger, Google Calendar, Google Classroom, Google Docs, Google Drive,
Google Mobile, Google Sites,YouTube та інші. Одним із ключових аспектів розкриття цієї проблеми є
зроблений автором висновок, що туманні обчислення – це в жодному разі не заміна хмарних
технологій, а навпаки це продовження ідеї збереження та опрацювання інформаційних потоків, у
концепції туманних обчислень хмарні технології багаторазово посилюють свій позитивний вплив на
діджиталізацію освітнього процесу. Обґрунтовано доцільність розробки та впровадження освітньонаукової лабораторії, яка буде займатися питаннями використання інноваційних (хмарних та
туманних) технологій у освітньому процесі закладу вищої освіти. У статті визначено мету, завдання
та функції освітньо-наукової лабораторії.
Автор доходить висновку, що використання хмарних та туманних технологій сприятиме
підвищенню управлінської діяльності закладу вищої освіти, удосконаленню освітнього процесу щодо
підготовки майбутніх фахівців за освітніми спеціальностями, які функціонують у ЗВО, а також
підвищенню кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників освітньої установи.
Перспективи подальшого наукового пошуку вбачає у впровадженні в діяльність закладу вищої освіти
освітньо-наукової лабораторії інноваційних технологій для перевірки ефективності хмарних та
туманних технологій.