Анотація
У статті зроблена спроба охарактеризувати дистанційне навчання іноземній мові, як один з
новітніх форматів навчання, що ефективно доповнює заочну та очну форми навчання у вищих
навчальних закладах. Авторка підкреслює, що якість та результативність дистанційного курсу з
іноземної мови у вищій школі, головним чином, залежать від того, наскільки він ефективно
організований; від педагогічної майстерності викладачів, які приймають участь у навчальному
процесі; від якісного методичного змісту, що використовується на курсі.
У роботі висвітлюються ключові принципи дистанційного навчання іноземним мовам у вищих
навчальних закладах; визначаються засоби підвищення якості та результативності цього формату
навчання, визначаються головні концептуальні положення дистанційного навчання іноземній мові у
вищому навчальному закладі. У статті запропонована модель організації курсу дистанційного
навчання іноземній мові майбутніх фахівців, представлена система контролю та моніторингу знань за
всіма видами мовленнєвої діяльності. Зазначається також, що самостійна робота в рамках
дистанційного курсу з іноземної мови у вищій школі не повинна бути пасивною, а навпаки, студента
слід залучати до активної пізнавальної діяльності, яка не обмежується придбанням іншомовних
знань, а обов'язково передбачає їх практичне застосування; самостійна діяльність студентів використовується з метою вирішення певних комунікативних завдань в рамках майбутньої
професійної діяльності.
У висновках статті представлені рекомендації щодо ефективної організації курсу дистанційного
навчання іноземним мовам у вищих навчальних закладах (ретельний відбір навчального іншомовного
матеріалу на основі цілей та завдань курсу, грамотне планування роботи академічних груп, регулярна
індивідуальна та групова звітність, постійні консультації з викладачем іноземної мови) тощо.
Наголошується, що у процесі організації курсу, окрім дидактичних характеристик та функцій
мультимедійних засобів й телекомунікацій як технологічної основи навчання, також потрібно
враховувати і концептуальні тенденції дидактичної організації дистанційного навчання як
компонента загальної сучасної освітньої системи.