Анотація
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню процедури формування професійних
компетенцій майбутніх фахівців охорони праці. Розглянуто педагогічні умови процесу формування
психологічної, методичної, предметної, функціональної (працеохоронної), комунікативної
компетентностей майбутніх фахівців з охорони праці. Обґрунтована необхідність підвищення якості
професійної підготовки фахівців в галузі охорони праці, її відповідності вимогам сучасного
високотехнологічного виробництва. Проаналізовано стан забезпечення ринку праці дипломованими
фахівцями з охорони праці. На основі статистичних даних доведено, що ринок праці сьогодні
відчуває значний брак зазначених фахівців. Розглянуто наукові підходи дослідників щодо складу і
структури професійних компетентностей, виокремлено змістові складники цих соціально значущих
якостей майбутніх фахівців працеохоронної галузі. Проаналізовано ключові поняття дослідження,
зокрема «професійна компетентність», «функціональна компетенція», «працеохоронна компетенція»
та наявні шляхи їх розвитку в процесі підготовки фахівців цієї галузі. Також розглянуто професійну
компетентність майбутнього фахівця з охорони праці як інтегровану професійно-особистісну
характеристику, яка є відображенням його професіоналізму, готовністю до виконання професійних
функцій та обов’язків, руху до постійного саморозвитку та самовдосконалення з метою підвищення
свого професійного рівня.
Стаття може бути корисною для підготовки фахівців професійної освіти в закладах вищої
освіти різного рівня; завідувачів кабінетів із безпеки праці; страхових експертів з охорони праці;
фахівців з охорони праці; операторів технічних засобів контролю небезпеки; фахівців із
протипожежної безпеки; експертів із промислової безпеки; фахівців із техногенно-екологічної
безпеки; експертів з умов праці; інспекторів з охорони праці.